Wubbable Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Finnes det noen slags billig "headsetforsterker", som selges i norge? Noe i denne duren kanskje: http://www.dansdata.com/cmoy.htm Alternativt forsynt med strøm fra USBporten... Noen som vet om noe? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 Du er ute etter en til å bruke hjemme, eller en bærbar til å ha med deg til mp3-spilleren? Her (Oslo HiFi Center) og her (HPX) finner du ihvertfall noen. Ellers vurderer jeg selv en Vincent KVH-111 fra nebyhifi.no. (2500,-) Hva slags utstyr skal den brukes sammen med? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Lydkort: Onkyo SE90-PCI Headset: Skullcandy Ti, skal kanskje kjøpe Sennheiser HD 555 Som du forstår, skal det brukes til datamaskinen Prøver med diverse software AMPs, men enten clipper de, eller så har de clipping-kontroll som gjør at alt høres ut som en suppe (f.eks. en eksplosjon er veldig høy, etterpå snakker en fyr med samme volum) Og forresten, helst under tusenlappen edit: Forresten, hva er forskjellen på en headsetforsterker, og en "vanlig" forsterker? Endret 22. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Du har neppe behov en hodetelefon-forsterker med det første; Skullcandy har noen av de værste hodetelefonene som fins på markedet. Tro meg, grunnen til at du får dårlig lyd er ikke fordi de er underernært på kraft, men fordi hodetelefonene er av laber kvalitet. Og da vil du neppe tjene mye lydmessig på investere i en forsterker. Jeg anbefaler deg å vente med det til du får deg et skikkelig sett med hodetelefoner. Forresten, så burde du også spare opp litt ekstra penger og kjøpe HD 595 instedenfor HD 555; den gir bedre lyd for pengene. Endret 23. desember 2007 av dir3 Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Der fikk du sannheten. Kunne ikke vært mer enig. Forsterker til Skullcandy, det er noe som ikke stemmer. Gå for Senn. 595 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Der fikk du sannheten. Kunne ikke vært mer enig. Forsterker til Skullcandy, det er noe som ikke stemmer. Gå for Senn. 595 Hmm det minner meg om et bilde en jeg kjenner laget for moro skyld en gang i tida... *lete* der ja For de opplyste ( ) så er det en Woo 6 hodetelefonforsterker til 600 dollar og Sennheiser HD650 hodetelefoner, koblet til en Nintendo DS. Overkill? naaaaah Endret 23. desember 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Haha! beste bildet jeg har sett på lenge :!: Hva er det svakeleddet på dette bilde da? Endret 23. desember 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 Artig bilde. Hva er det svakeleddet på dette bilde da? Jeg holder en knapp på kabelen. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Så jeg trenger ingen forsterker til HD555 / 595? Er jo mange som skriver at man trenger en forsterker for å utnytte dem maks, eller er det kun til berbart utstyr som mp3spillere? edit: Forresten, isolerer de bra nok? Da snakker jeg om meg altså Isolerer dem viftelyd og slikt fra kabinettet? Har vurdert å kjøpe nye vifter, da de bråker litt, men allikevel ^^ Forresten, 595, er de 50 ohm eller 120 ohm? Står forskjellig fra butikk til butikk... Endret 25. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Så jeg trenger ingen forsterker til HD555 / 595?Er jo mange som skriver at man trenger en forsterker for å utnytte dem maks, eller er det kun til berbart utstyr som mp3spillere? edit: Forresten, isolerer de bra nok? Da snakker jeg om meg altså Isolerer dem viftelyd og slikt fra kabinettet? Har vurdert å kjøpe nye vifter, da de bråker litt, men allikevel ^^ Forresten, 595, er de 50 ohm eller 120 ohm? Står forskjellig fra butikk til butikk... til 595 kan det være en god investering, men ikke til skullcandy Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2007 Ok, har bestemt meg for å kjøpe 595en... Nå til en forsterker... Finnes det noe brukbart til under tusenlappen? Har sett på disse to så langt: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMRSA http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=50678 (bilde) Ser forresten frekvensen på zalman sin er 20hz til 20khz... Får jeg noen gang bruk for mer enn 20khz? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 26. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Anbefaler Pro-ject Head Box mkII til Sennheiser 595, bruker det selv. http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx?re...mp;product=1202 Endret 26. desember 2007 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Virket jo ok... Men ser at det står Frequency response: 30Hz – 20kHz/-0,05dB (10Hz – 120kHz/-1dB) Hva skjer da når jeg har outputen på lydkortet satt til 192khz? edit: Eller tuller jeg nå? Endret 26. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Virket jo ok... Men ser at det stårFrequency response: 30Hz – 20kHz/-0,05dB (10Hz – 120kHz/-1dB) Hva skjer da når jeg har outputen på lydkortet satt til 192khz? edit: Eller tuller jeg nå? vel, mennesker hører bare 20-20000hz så hva du skal med mer vet ikke jeg, mange som liker placeboeffekten det gir å ha bra freq respons forøvrig, forsterker: aldri kjøp det i norge. trodde jeg skulle le meg skakk av de plastgreiene du linket til, har ikke noe med hodetelefonforsterker å gjøre i det hele tatt. beste kjøpet per dags dato er nok http://www.head-fi.org/forums/f5/headsix-h...-action-261529/ burde ikke være noe problem å få det sendt med en påskrevet verdi under 200, så du slipper toll Lenke til kommentar
radiated Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 192khz er samplingsfrekvensen i dette tilfellet, ikke lydfrekvensen. Hvis musikken du hører på er kodet i 44.1 khz, som er standard for CD, mp3 osv, vil du sannsynligvs få dårligere lyd ved å sette utgangen til 192khz, fordi lyden må gjennom en SRC (sample rate conversion). Hvis du absolutt må oppsample, kan du ved å velge 88.2 eller 176.4khz få bedre kvalitet, fordi disse frekvensene er 44.1 ganget med henholdsvis 2 og 4 - noe som gir en mindre komplisert SRC. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Kan bare velge 192, 96, 48 og 44.1... Den kunne velge frekvens automatisk i XP etter inputten, men i vista må den stilles manuelt... Uansett, hva med forsterkeren i første post da? Ser den selges på ebay Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Cmoy-ene er helt ålreite, men jeg anbefaler deg å heller høre på Captain Ødegård, og legge til de ekstra kronene for en Meier Audio Headsix. Jeg bruker denne som min bærbare forsterker selv, og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg ser hva jeg gjør da, antar at betalingsmåten er paypal? (Gidder ikke sende cash i et brev ) Er bare 17, og får visakort om ca. 2 måneder elns, så jeg ser da... edit: Forresten, denne virket jo veldig tøff (Og til en akseptabel pris) Endret 27. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Så vidt jeg vet er den også en Cmoy type forsterker. Jeg mener fortsatt du bør går for Headsix, men om du ønsker å spare noen kroner, så blir du sikkert fornøyd med denne også. Jeg betalte for Headsixen ved å sende kontanter, men produsenten godtar også Paypal, men det koster deg 10 euro ekstra tror jeg. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Antar den er cmoy ja Men har cmoyen en spesifisert frekvensrespons (f.eks. 20hz-20khz) eller tar den alt som kommer inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå