Gå til innhold

En slags forsterker til headset?

Wubbable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lydkort: Onkyo SE90-PCI

Headset: Skullcandy Ti, skal kanskje kjøpe Sennheiser HD 555

Som du forstår, skal det brukes til datamaskinen :)

Prøver med diverse software AMPs, men enten clipper de, eller så har de clipping-kontroll som gjør at alt høres ut som en suppe :p (f.eks. en eksplosjon er veldig høy, etterpå snakker en fyr med samme volum)

Og forresten, helst under tusenlappen :p

edit: Forresten, hva er forskjellen på en headsetforsterker, og en "vanlig" forsterker?

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Du har neppe behov en hodetelefon-forsterker med det første; Skullcandy har noen av de værste hodetelefonene som fins på markedet. Tro meg, grunnen til at du får dårlig lyd er ikke fordi de er underernært på kraft, men fordi hodetelefonene er av laber kvalitet. Og da vil du neppe tjene mye lydmessig på investere i en forsterker. Jeg anbefaler deg å vente med det til du får deg et skikkelig sett med hodetelefoner.

Forresten, så burde du også spare opp litt ekstra penger og kjøpe HD 595 instedenfor HD 555; den gir bedre lyd for pengene. :thumbup:

Endret av dir3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Der fikk du sannheten. Kunne ikke vært mer enig. Forsterker til Skullcandy, det er noe som ikke stemmer. Gå for Senn. 595

Hmm det minner meg om et bilde en jeg kjenner laget for moro skyld en gang i tida... *lete*

der ja

P9182005-800-my_game_rig_sounds_better_than_yours.jpg

For de opplyste ( :p ) så er det en Woo 6 hodetelefonforsterker til 600 dollar og Sennheiser HD650 hodetelefoner, koblet til en Nintendo DS. Overkill? naaaaah :D

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Så jeg trenger ingen forsterker til HD555 / 595?

Er jo mange som skriver at man trenger en forsterker for å utnytte dem maks, eller er det kun til berbart utstyr som mp3spillere?

edit:

Forresten, isolerer de bra nok? Da snakker jeg om meg altså :p

Isolerer dem viftelyd og slikt fra kabinettet?

Har vurdert å kjøpe nye vifter, da de bråker litt, men allikevel ^^

Forresten, 595, er de 50 ohm eller 120 ohm?

Står forskjellig fra butikk til butikk...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Så jeg trenger ingen forsterker til HD555 / 595?

Er jo mange som skriver at man trenger en forsterker for å utnytte dem maks, eller er det kun til berbart utstyr som mp3spillere?

edit:

Forresten, isolerer de bra nok? Da snakker jeg om meg altså :p

Isolerer dem viftelyd og slikt fra kabinettet?

Har vurdert å kjøpe nye vifter, da de bråker litt, men allikevel ^^

Forresten, 595, er de 50 ohm eller 120 ohm?

Står forskjellig fra butikk til butikk...

til 595 kan det være en god investering, men ikke til skullcandy :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Virket jo ok... Men ser at det står

Frequency response: 30Hz – 20kHz/-0,05dB (10Hz – 120kHz/-1dB)

Hva skjer da når jeg har outputen på lydkortet satt til 192khz?

edit: Eller tuller jeg nå? :p

vel, mennesker hører bare 20-20000hz så hva du skal med mer vet ikke jeg, mange som liker placeboeffekten det gir å ha bra freq respons :p

forøvrig, forsterker: aldri kjøp det i norge. trodde jeg skulle le meg skakk av de plastgreiene du linket til, har ikke noe med hodetelefonforsterker å gjøre i det hele tatt.

beste kjøpet per dags dato er nok http://www.head-fi.org/forums/f5/headsix-h...-action-261529/

burde ikke være noe problem å få det sendt med en påskrevet verdi under 200, så du slipper toll

Lenke til kommentar

192khz er samplingsfrekvensen i dette tilfellet, ikke lydfrekvensen.

Hvis musikken du hører på er kodet i 44.1 khz, som er standard for CD, mp3 osv, vil du sannsynligvs få dårligere lyd ved å sette utgangen til 192khz, fordi lyden må gjennom en SRC (sample rate conversion). Hvis du absolutt må oppsample, kan du ved å velge 88.2 eller 176.4khz få bedre kvalitet, fordi disse frekvensene er 44.1 ganget med henholdsvis 2 og 4 - noe som gir en mindre komplisert SRC.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er den også en Cmoy type forsterker.

Jeg mener fortsatt du bør går for Headsix, men om du ønsker å spare noen kroner, så blir du sikkert fornøyd med denne også.

Jeg betalte for Headsixen ved å sende kontanter, men produsenten godtar også Paypal, men det koster deg 10 euro ekstra tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...