Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sata til IDE kabel?

Anbefalte innlegg

Finnes dette? Har en del IDE disker liggende men dessverre bare 1 IDE port på HK. Men har 6 sata porter så dersom jeg kan bruke en form for overgang så burde det jo gå greit.

Noen som har peil på dette? Søkte på komplett men fant intet der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bruke en ren overgang, da det er to helt forskjellige standarder, ikke bare forskjellig kontakter. Du kunne sikekrt funnet en konverter, men den letteste løsningen er nok bare å kjøpe deg en IDE-kontrolelr som du kan plugge inn i ett ledig PCI spor. Du får som regel 2 stykk dual kanaler på ett kort, så nok til 4 IDE enheter. Dise kortene koster ikke fryktelig mye heller. 150-200'ish mener jeg å huske for de billige modellene.

-Stigma

Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke en ren overgang, da det er to helt forskjellige standarder, ikke bare forskjellig kontakter. Du kunne sikekrt funnet en konverter, men den letteste løsningen er nok bare å kjøpe deg en IDE-kontrolelr som du kan plugge inn i ett ledig PCI spor. Du får som regel 2 stykk dual kanaler på ett kort, så nok til 4 IDE enheter. Dise kortene koster ikke fryktelig mye heller. 150-200'ish mener jeg å huske for de billige modellene.

-Stigma

Aaah... Ja det gjør jeg. Det var en god ide! Tusen takk for hjelpen!

IDE kontrollere

Hvilken av dem ville du valgt? Billigste eller har prisen noe å si? Skal stå i en Windows Home Server maskin dette her.

Endret av tormi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...