Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptoppen starter ikke etter skjermen ble bøyd bakover

Anbefalte innlegg

Hallo.

Min søster har en laptopp av typen HP Pavilion dv6287 AMD Turion X2 TL56. En venninne av søsteren min tok tak i skjermen og dro den langere bakover enn den skulle, og søsteren min hørte en "knekke" lyd. Hver gang jeg prøver å skru den på nå, så piper den tre ganger og ikke noe mer skjer annet at den lyser, skjermen forblir sort. Jeg lurer på hva som kan være skyld i dette, og om det er mulig å fikse selv eller om service å inn i bildet.

Den funket riktig nok en gang etter at den ble knekt bakover, men den har aldri vært helt stabil, nå så skjer det ikke noe spesielt i det hele tatt. Min teori er at det kanskje er noen kabler som har blitt disconnecta eller noe slikt, men jeg vet egentlig ikke.

Håper noen kan hjelpe meg, det ville betydd mye for søstren min å få pcn opp å gå i jula! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss ei veninne av søstera di har brekkt skjermen bakover til det knakk og det kjem pipelydar frå han og det attpåtil er ein laptop, så trur eg eg ville sendt han til service... ja.

Jeg tenkte det samme, men om jeg kunne gjøre det selv så hadde det jo gått raskere. Blir nok en service på den etter jul uansett.

Lenke til kommentar
Hei!

Det er et deksel som sitter foran tastaturet( dere power-knappen pleier å være) .

Ta opp det, under der er kabelen som kobler skjermen og PC-en sammen. Sjekk om den står i.

Håper det er til hjelp!

God jul!

Heisann. Jeg skulle prøve dete, men jeg får ikke av dekselet, er det noen måte å ta det av på? Jeg får løsnet endene, men det virker som om den sitter fast mot midten. Skal man bare bruke litt makt, eller er det et triks for å løsner det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...