nymo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan ikke bli bedre enn Harry Potter Ikke flere bøker nå før jeg har glemt alt... Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Men det kommer jo alltid nye onde trollmenn. Hva med en av ungene deres - selv om det kanskje blir litt klisjeaktig som turns bad / er vitne til noen andre som gjør det? Eller historien om en av dem som blir onde sett fra en annens ståsted? Lenke til kommentar
Elij Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Alex Rider er greit nok, men ikke spesielt imponerende. Samme forfatter holder for øyeblikket på med serien om "de fem utvalgte", eller noe sånt. Omtrent samme nivå; helt greit å lese hvis du ikke har så mye annet Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har lest den første. På engelsk. Men det er stort sett samme som Rider. som noen sa engang: "Same shit, different setting" Men ok bøker for slappe dager på stranda om sommeren & such Lenke til kommentar
pi. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Siden jeg leste HP7 så har jeg lest Afrodites Basseng av Gert Nygårdshaug. Har ikke lest mye av norske forfattere før, og jeg er positivt overrasket over denne boka. Noe spesiell skrivemåte, men det er deilig med variasjon. Andre som har lest denne? Nå har jeg såvidt begynt på John Fowles med Magikeren, Magus på engelsk. Aner virkelig ikke hva slags bok dette er. Andre som har lest denne? Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Som jeg skrev på en annen tråd, at R.K Rowling har sagt at hun kanskje skal skrive en ny Harry Potter bok , men tror ikke den vil handle så mye om harry potter i så fall. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Som jeg skrev på en annen tråd, at R.K Rowling har sagt at hun kanskje skal skrive en ny Harry Potter bok , men tror ikke den vil handle så mye om harry potter i så fall. Yep -og det er allerede nevnt i denne tråden også. hvem tror du den kommer til å handle om? (pass på spoilere) Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Som jeg skrev på en annen tråd, at R.K Rowling har sagt at hun kanskje skal skrive en ny Harry Potter bok , men tror ikke den vil handle så mye om harry potter i så fall. Yep -og det er allerede nevnt i denne tråden også. hvem tror du den kommer til å handle om? (pass på spoilere) Tja , jeg vet ikke helt kanskje foreldrene til Harry Potter ? mer om dem, eller mer om Barndommen til Voldemort , er ikke sikker jeg Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hadde vært morsomt med en historie fra den første "krigen" mot Voldemort og co. En fra den opprinnelige Føniksordenen kanskje? Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 ja Men da kan det vel ikke hete Harry Potter? Eller kanskje den ikke skal hete det? Jo sa bare at det skulle være en 8 bok i serien, men den trenger vel ikke å handle om Harry? Lenke til kommentar
Elij Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Håper på en som har en helt annen hovedperson, i samme univers. Vi har hørt Harrys historie. Hva med å la noen andre slippe til? Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 James Potter og Halvblodsprinsen Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Håper ikke det kommer en 8. bok. Det har vært en helt grei serie, vil ikke si at den er så fantastisk som mange skal ha det til. Den Mørke Materie er mye bedre. Hvis det kommer en ny bok er det stor fare for at den blir en skikkelig flause (innholdsmessig). Endret 15. januar 2008 av Masteral Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg begynner å høre de om igjen på engelsk, har lest alle utenom Dødstalismanene og hørt den siste på norsk. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Holder på å lese alle på nytt på engelsk, har aldri gjort det før. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg synes de er bedre på engelsk, men hadde ikke prøv annet enn norsk før Deathly Hallows Lenke til kommentar
Aces Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Startet å lese på norsk, men gikk over på engelsk etterhvert som jeg ikke klarte å vente på nye bøker ^^ Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har planer om å endelig fullføre Jens Bjøreneboes samlede verker. I mine øyne Norges beste forfatter gjennom tidene. Lenke til kommentar
Squeeks Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ble nettopp feridig me HP bøkene for ? gang og leser nå "Fantastic Beasts & Where To Find Them" og "Quidditch Through The Ages", "skolebøkene" til Harry Potter & co. Veldig sjarmerende små bøker med morsomme "notater" fra Harry, Ron og Hermione. Jeg er under den oppfatning at bøker bør sålangt det er mulig leses på orginalspråket da man ellers leser oversetterens oppfatning av boka og fordi jeg HATER oversettelser av navn, plasser o.l..! Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 hvor fikk du tak i de bøkene hen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå