aemil Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Da er vi ute med ny EP! Blitt noen forandringer siden forrige demo, blant annet at bassisten har tatt over på vokal. Denne gangen har vi også stått for opptak, miksing og mastering selv, så tar gjerne kritikk på produksjonen også. Den kan høres på MySpace i kjip kvalitet, eller lastes ned her. ------------------------------------------------------------------------ Da har vi etter en god stund i studio endelig blitt ferdig med vår første demo. Er forsåvidt ikke så veldig mye mer å si. Stilen er en eller annen form for metall (death/thrash?). Låtene kan høres på MySpace og Uhørt. EDIT: Fiksa link. Endret 1. mars 2009 av AnR Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Likte det veldig godt. Keep up the good work Lenke til kommentar
aemil Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Kult at du likte det! Noen flere? Endret 28. desember 2007 av AnR Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Førsteinntrykket er at vokalen ikkje funker heilt for meg, grei growl, men resten stemte ikkje heilt imo. Får litt assosinasjoner til Gojira med den halv-growl saken viss du skjønner, bare at Gojira får det mykje bedre til. Ellers var det pretty good. Endret 28. desember 2007 av Ed Hunter Lenke til kommentar
aemil Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hehe, men så skal det utrolig mye til å få det til bedre enn Gojira da. Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har fått Damnation on repeat på hjernen Har dere mer under produksjon? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Likte det ganske godt, men enig med Ed Hunter ang. vokal. Clean/semi-growl (synes å huske at det har et eget navn, men kommer ikke på hva det er) funker ikke i det hele tatt. Om den skal brukes i det hele tatt, bør den brukes med "omhu", f.eks i ett vers elns. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Legg bort finvokalen. Bruk KUN growl. Det gjorde seg best. Terp igjen og igjen på mer presis timing i låtene. Legg bort "flinkis" soloer når det ikke er en flinkis solo. Mye bedre uten. Ellers er dette lovende... Pros: Mørke og seige partier med riffraff og growl Cons: "Soloer" Endret 6. januar 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
aemil Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har fått Damnation on repeat på hjernen Har dere mer under produksjon? Hehe, har noe nytt materiale på gang ja, men spørs om det blir noe mer som blir tatt opp med det første. Kanskje med programmerte trommer (som på Epitaph) - vi får se. Takk for all kritikk så langt! Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Digga denne musikken!!!!! Keep it up a!!!! Dere må jo bare få gitt ut plate. Tenkte meg at dere hadde In Flames som forbilder! Endret 19. januar 2008 av MoonJazz1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Digga denne musikken!!!!!Keep it up a!!!! Dere må jo bare få gitt ut plate. Tenkte meg at dere hadde In Flames som forbilder! +1 dette var nydelig! Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Gleder meg til neste år, da blir det vel Black Canvas plater i alle platebutikker. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Dæven, dette var najs! Synes de clean-vokalene var digg jeg Stå på! Lenke til kommentar
aemil Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Festlig. Festlig som i fett eller? Men tusen takk for all kritikk! Vi spiller på Emergenza-festivalen 22. februar på Betong hvis noen er interessert i å se oss live. Kan i tillegg si at vi leter etter ny vokalist, så synger du eller kjenner noen som gjør det som kan være interessert, send meg en PM eller en melding på MySpace! Endret 5. februar 2008 av AnR Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Festlig som i festlig. Det var en del gode tendenser til stede. Hørte låta "Damnation on Repeat". Der ble det litt mye humpa-humpa tendenser for min smak. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Som sagt. Vokalen var bra den. Bortsett fra pusevokal partiene. Det største forbedringspotensialet ligger imidlertid på samspillet. Dere har mye å hente på å prøve å gjøre bandet "tightere", mer presist. Det er for lett å høre at gitarsporene ikke er synkroniserte og at gitaren lider litt at teknikken ikke sitter helt på solo og "picking" partier. Her er det potensiale, men det krever øving, øving og atter øving. Inspirasjon: Megadeth - Holy Wars Tight! Og da mener jeg ikke buksene! Se filmen hos Youtube Endret 6. februar 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
neoman Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 eyy detta var slettes ikke dårlig, både vokalen og spillingen var meget god, for meg havner dere på 8/10 Lenke til kommentar
aemil Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Da er ny EP ute! Link i førstepost - check it out! Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Første gjennomhøring: Her var det renset opp i en del ting. Langt mer tiltalende å høre på. Masse valpefett borte. Dette går rett veg. mvh Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå