Bjarnebetjent Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg ser at tyske internettselskaper selger en del kameraer opp til 30-40 prosent billigere enn i Norge. Jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med å bestille fra disse? Er det mye i frakt? Er det sikkert? Lang leveringstid eller noen ulemper med å bestille fra f.eks. tyskland? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det kan kanskje være noe å hente ved kjøp i utlandet, hvis du er heldig å ikke få problemer med produktet. Her hjemme er du imidlertid beskyttet av 5 års reklamasjonsrett mot feil og mangler ved produktet. Litt fantasi gir deg svaret. Lenke til kommentar
frodes00 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det kan kanskje være noe å hente ved kjøp i utlandet, hvis du er heldig å ikke få problemer med produktet. Her hjemme er du imidlertid beskyttet av 5 års reklamasjonsrett mot feil og mangler ved produktet. Litt fantasi gir deg svaret. Vel, jeg har selv kjøpt et Casio QV-5700 i Tyskland, sparte et par tusen (i tillegg til at jeg fikk kameraet lenge før det var tilgjengelig på nettet her hjemme), to års garanti (kjøper sikkert nytt før de to årene er omme uansett), ... Litt fantasi gir deg svaret! Frode Sv. Lenke til kommentar
Bjarnebetjent Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Opplevde du noen problemer med å kjøpe i utlandet? Kjøpte du via nettet? Er det noen som vet hvordan det blir med toll når du får sendt pakke til Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Du slipper toll, men må betale et gebyr for tollbehandling, og norsk moms. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hvilke tyske nettsjapper har du sjekket ut? Har selv vurdert å kjøpe kamera i utlandet, men i mitt tilfelle er det statene som er mest aktuelt. Planen er å få en til å kjøpe det med for meg. Da slipper man momsen også hvis man handler i en TaxFree-sertifisert butikk :wink: Lenke til kommentar
frodes00 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei, det er en mengde forskjellige nettbutikker å velge mellom. Jeg valgte http://www.topfoto-online.de/ fordi de automatisk trekker fra tysk moms, samt at de spesifiserer eksakt frakt. Ingen problemer med forsendelse (går kjapt, spesielt hvis de har varen på lager) eller fortolling. Forskuddsbetaling kreves. Proff kundebehandling. Frode Sv. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Skal du kjøpe fra USA, så ta en sjekk her først: http://www.resellerratings.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå