Caliber Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Ja, tittelen sider vel det meste. Jeg skal altså handle fra usa, og har valget mellom å benytte visa på "vanlig" måte, eller betale med paypal. Hva vil lønne seg for meg som forbruker mht. kostnader og rettigheter skulle noe gå galt...? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vil tro at PayPal er best hvis du skal følge opp noe, VISA er så stort og det er vanskelig å få hjelp fra banken. Selv brukte jeg VISA når jeg kjøpte stuff fra http://southord.com og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Paypal med kreditt-visa. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Visa, ikke minst et som ikke er knyttet til bankkonto, er uten tvil det beste. Dette skyldes en "liten" regel i lovverket som gjør at du faktisk kan gå på "kortutsteder" dersom du ikke får varen eller opplever andre problemer. Og husk at for Visa etc er kortutsteder i Norge. Etter det jeg vet medfører PayPals vilkår at man eksplisitt ikke kan bruke denne rettigheten. "PayPal" har også regler knyttet til personopplysninger etc som jeg ikke vurderer som helt bra, samt at en del har opplevd problemer med PayPal, stengte kontoer, penger forsvinner, stadige trekk etc. Faktisk ble PayPal stevnet for rettet i USA (gruppesøksmål), og så langt jeg vet tapte PayPal saken. Men, de fleste har ingen problemer med PayPal. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Master Card eller lignende kredittkort er uten tvil det beste. Mastercard og paypal sammen er også greit, men jeg hadde ikke brukt Visa på noe jeg ikke vet hva er. Kan godt bruke Visa på komplett osv der alt er i orden, men øvrig kjøp på nettet er uten tvil best med kredittkort som ikke er direkte koblet mot din konto. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Visa finnes også som kredittkort, f.eks Gebyrfri Visa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå