Gå til innhold

Maks ram CyberCom WIM2030; 1 eller 2 gb?


olavmagnus

Anbefalte innlegg

Har en bærbar PC i familien som jeg skulle ha oppgradert til fullt minne. Har søkt rundt på internett, men har ikke helt klart å finne ut hva den støtter av maks ram. Noen steder har jeg lest 1024mb, mens andre steder har det stått 2048mb.

 

Maskinen går under navnet CyberCom WIM2030, men har også påskriften Medion MD95072

(skal vistnok også være nesten identisk med Medion MD42200).

 

Som standard har den 2x256mb PC2700 333mhz CL2,5 installert.

 

Noen som har peiling? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

Har problemer med min bærbare maskin som jeg sliter så mye med og som er helt lik pcen din. Så tenkte å ta det opp her i samme tråden da jeg ikke har fått noe svar på min tråd. Den starter ikke opp i det hele tatt, det eneste jeg ser er en svart skjerm og processoren øke hastigheten. Ingenting skjer. Har du opplevd lignende problemer? Eller vet noe om denne problemstillingen. På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med maskina slik du beskriver nei. Eneste svakheten jeg har sett er at den har begynt å sprekke opp i skjermfestene. Det er min søsters maskin, skal sette inn mer ram og formatere den (den er ikke formatert før) da den er blitt rimelig treig. Er jo sånt som må gjøres innimellom, men den begynner jo også så klart å dra på åra.

Satser på at det kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Medion Cybercom MD 95072 laptop

 

 

Noen som vet hvilken hardware som er i denne maskinen?

DVD brenneren trenger en firm oppdatering for å takle plater høyere enn 8X uten å brenne i 1X. (Pioneer DVD-RW DVR K14L-(SM) )

Trenger drivere til det trådløse nettverkskortet.

 

Siden så og si alle driverne er fra 2004 er det nok nyere drivere å få tak i, noen som har funnet ut hvilke drivere som kan benyttes på denne maskinen?

 

(Har sjekket med support og de vet ikke!?!)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

I fall det er noen som fortsatt har en av disse gamle Medion laptoppene;

 

Jeg kjøpte inn 2 stk (!) 1GB moduler og satte inn i min Medion MD95072 WIM2030.

 

Dette ble selvfølgelig som natt og dag i forhold til de 512MB som opprinnelig var installert :)

Jeg har valgt å fjerne swapfilen og selv med både MS internett eksplorer, MS Office word, excel, mediaplayer, Nokia mediaplayer og 2 bildebehandlingsverktøy oppe samtidig, er maskinen fortsatt kjapp og responsiv.

 

Minnet ble kjøpt inn hos Amentio for ca kr 800,- for 2GB 22.april 2010.

Jeg tok sjansen på å kjøpe inn 2 GB da en forhandler i USA påstod at dette skulle fungere i denne maskinen. Når jeg ser på minnebruken i task manager, sier denne at det er ca 1,7 GB tilgjengelig minne og at bruken kom opp i kun 800MB da alle de nevnte programmene stod åpne og var i bruk med dokumenter og filmer.

 

Jeg ser at andre påstår at denne maskinen tar maks 1 GB, men foreløpig har jeg ikke sett noen problemer med 2 GB. Positivt er også det at batterilevetiden nå har gått opp ganske mye pga mindre bruk av swapfil. Dette gjør også programmene ser ut til å lastes raskere.

 

Med denne oppgraderingen er jeg ikke i tvil om at jeg fortsatt vil ha glede av denne laptoppen i flere år fremover.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei

 

Har samme maskin som trenger mer minne.

Husker du hva slags type minne som passer?

 

 

 

 

 

I fall det er noen som fortsatt har en av disse gamle Medion laptoppene;

 

Jeg kjøpte inn 2 stk (!) 1GB moduler og satte inn i min Medion MD95072 WIM2030.

 

Dette ble selvfølgelig som natt og dag i forhold til de 512MB som opprinnelig var installert :)

Jeg har valgt å fjerne swapfilen og selv med både MS internett eksplorer, MS Office word, excel, mediaplayer, Nokia mediaplayer og 2 bildebehandlingsverktøy oppe samtidig, er maskinen fortsatt kjapp og responsiv.

 

Minnet ble kjøpt inn hos Amentio for ca kr 800,- for 2GB 22.april 2010.

Jeg tok sjansen på å kjøpe inn 2 GB da en forhandler i USA påstod at dette skulle fungere i denne maskinen. Når jeg ser på minnebruken i task manager, sier denne at det er ca 1,7 GB tilgjengelig minne og at bruken kom opp i kun 800MB da alle de nevnte programmene stod åpne og var i bruk med dokumenter og filmer.

 

Jeg ser at andre påstår at denne maskinen tar maks 1 GB, men foreløpig har jeg ikke sett noen problemer med 2 GB. Positivt er også det at batterilevetiden nå har gått opp ganske mye pga mindre bruk av swapfil. Dette gjør også programmene ser ut til å lastes raskere.

 

Med denne oppgraderingen er jeg ikke i tvil om at jeg fortsatt vil ha glede av denne laptoppen i flere år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...