Gå til innhold

Hjemmestudio til meg

Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men slik jeg har forstått det så synger man inn sin stemme på pc-en og deretter legges det inn musikk ut fra hvordan stemmen og rytmen er. Slik de driver med remix etc.

NIDR hva trenger jeg i tillegg til den Røde Microfonen? Hvilken lydkort etc?

Kan jeg bruke denne micen?

Røde M3 - Multi Powered 3/4” Condenser Microphone

Hvordan er det å handle musikkinstrument via nettet? er det trygt?

Castrofiber jeg finner fortsatt ikke de produktene, får error message....

Endret av Halib
Lenke til kommentar

ja du kan bruke det lydkortet der. derfor jeg anbefalte det. passer med alle mikker den. bare ha xlr ledning. du kan koble til 8 mikker samtidig.

du kan synge inn stemmen ja så legge til andre ting eller omvendt.

det er nok ganske sikkert å handle på butikker som procom.no sagvik.no kickmusic.no

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Hvilken lydkort mener du Dilly Man?

jeg har hittil bare skjønt at Røde NT-1000 mic er bra. Resten er fortsatt abstrakt for meg.

Det er stor prisforskjell på Behringer og Røde. Hvilken Behringer mikrofoner kan erstatte Røde's NT-1000 ?

Hva med Behringer C-1 Mikrofon eller C-3?

Hva med denne?

http://norskmusikk.no/visNettbutikk.aspx?V...;n1=13&n2=1

ser frem til gode råd.

Endret av Halib
Lenke til kommentar
Hvilken lydkort mener du Dilly Man?

jeg har hittil bare skjønt at Røde NT-1000 mic er bra. Resten er fortsatt abstrakt for meg.

Det er stor prisforskjell på Behringer og Røde. Hvilken Behringer mikrofoner kan erstatte Røde's NT-1000 ?

Hva med Behringer C-1 Mikrofon eller C-3?

Hva med denne?

http://norskmusikk.no/visNettbutikk.aspx?V...;n1=13&n2=1

ser frem til gode råd.

http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/23022

den mente jeg :)

syns du skal gå for denne mikken

http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/23039

har den selv og er kjempe fornøyd med den. passer utrolig bra til å ta opp vokaler med. den er da billigere enn Røde NT-1000. når du vil ha jævlig bra mikk kan du da senere oppgradere til en mikk på 4000+ kr. men denne vil holde i massevis. funker ok til å ta opp andre ting og men passer best til vokal :) har selv tatt opp en lyd fra en akustisk gitar. ble bra fornøyd men en mikk ment for slikt vil jo så klart være bedre :)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Takk for råd om tabla og sitar opptak Safeaim. Jeg vurderer å kjøpe Behringer produkter og trenger deres råd angående valg. De er mye billigere enn RØDe og kanskje bedre for en nybegynner som meg.

Det jeg har kommet fram til er følgende 3 produkter :

Behringer MIC 100 Tube Ultragain forforsterker 1 mik/+48V

Behringer UCA202 U-Control lydkort USB 2 inn/2 ut

Behringer C1 Studio Condenser Microphone

Nå bør jeg erstatte det ene med noe annet, for jeg er litt usikker. Det er mulig jeg må koble trommer, gitar eller tabla med i den pakken. Ser frem til gode råd. :thumbup:

Endret av Halib
Lenke til kommentar

De Behringer- produktene er etter min mening en grei start for en billig penge. Vær klar over at den forforsterkeren ikke er en mikser, man kan altså koble kun en mikrofon til av gangen. Til gjengjeld er den forbausende bra, støyer lite, og fungerer utmerket. Har en selv, riktignok en MIC200, og ender flere ganger med å dra med meg de (har to) i stedet for en miksepult hvis jeg ikke skal bruke mer enn to mikker.

Lenke til kommentar

NIDR foreslo:

Mackie Onyx 1620. 8 990kr

Dynaudio Acoustics BM 6A Aktiv Studiomonitor. 7 871kr

Shure PG DMK4 tromme mikker. 2 790kr

Røde NT5 Overhead 3 032kr

Shure SM57 998kr

Røde NT 1000 2020kr

TOTAL ca 25.000kr

Billig alternativ:

Behringer MIC 100 Tube Ultragain forforsterker 1 mik/+48V

Behringer C1 Studio Condenser Microphone

PS: Kan jeg erstatte den Behringer mikrofonen med denne ?

http://www.riff.no/butikk/product_info.php?products_id=496

Jeg har høytalere fra gammel stereoanlegget. Kan noen anbefale en bra hodetelefon for billig penge, http://www.riff.no/butikk/product_info.php?products_id=1048

eller

http://www.riff.no/butikk/product_info.php?products_id=151

og en mikrofonstativ for type Behringer C1 Studio Condenser Microphone?

Hva mer trenger jeg?

Endret av Halib
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det jeg ga som et eksempel, er ganske overkill for din del.

de Behringer produktene er et bra valg for deg.

når det gjelder høytalere, kan du glemme stereo høytalerne dine,

bruk heller bare headsett og mix med.

men kjøp noen som er laget for formålet.

f.eks AKG headsett.

du kan kjøpe et eksternt lydkort, med pre-amp.

så da tenger du bare 1 mic

Lenke til kommentar

NIDR er følgende lydkort bra?

det jeg ga som et eksempel, er ganske overkill for din del.

de Behringer produktene er et bra valg for deg.

når det gjelder høytalere, kan du glemme stereo høytalerne dine,

bruk heller bare headsett og mix med.

men kjøp noen som er laget for formålet.

f.eks AKG headsett.

du kan kjøpe et eksternt lydkort, med pre-amp.

så da tenger du bare 1 mic

Lenke til kommentar

Det er jeg som har foreslått den kombinasjonen for han. Da får han en "grei" 1 kanals- mikser, et lydkort som er stille og fungerer OK for totalt godt under tusen kroner, inkluddert fanttommating.

Prisen er mye av grunnen til anbefalingen. Og som sagt, jeg har benyttet det der til betalt arbeid, og det fungerer helt OK. Ikke slik at alle med gullører jubler av fryd, men det er ikke sus, ikke interferens, og ganske nøytral lyd. Hovedpoeng er masse lyd for pengene. Faktisk så lite penger at det ikke svir i lommeboka hvis trådstarter finner ut at det ikek var så morsomt, eller at det var veeeldig morsomt, og han må ha flere inngangger, bedre lyd og så videre og så videre. :D

Jeg er helt enig i at det lydkortet du foreslår, er mye bedre, mer fleksibelt, bedre lydmessig og så videre, men prisen er da også noe stivere, for å si det mildt.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja sant det, men må han ikke kjøpe pre-amp itilegg?

så det blir mic->pre-amp->behringer UCA202

men det blir kanskje billigere uansett...

men han får beste selv hvor mye penger han vill bruke..

Lenke til kommentar

Enig. Han har fått masse tips, i flere prisklasser. Men den ene Behringerboksen (Behringer MIC 100 Tube Ultragain forforsterker 1 mik/+48V

) er preamp med fantommating, og et kjekt ratt til å stille inngangsignal på, med db- meter til og med på.

Synes selv det er bedre å fikse det med et fysisk potmeter enn å forsøke å skjønne noe av windowsmikseren, men det er en smakssak.

Problemet er at den ikke er "utbyggbar", som ditt eksempel, men prisen er så lav at det etter min mening ikke spiller stor rolle. Og så låter den faktisk helt greit. Ikke konge, ikke veldig stort headroom, men helt OK.

Hvis du er så heldig at du har tilgang til det utstyret du anbefaler, Nird, foreslår jeg at du tester ut mikrofonene fra behringer, de små preampene fra berhinger og ART, og jeg tror du vil få deg en skikkelig Aha- opplevelse. Det fikk jeg. Når det er sagt, ikke test bassforskerkerene fra Behringer. det er bortkastet tid.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har jamen god tid. Regner med at du har gått metodisk til verks, siden du uttaler deg på generelt grunnlag?

Telte kjapt over Behringers utvalg av bass- og gitaramper, og sluttet å telle da jeg rundet 40 modeller. Legger vi til PA- produkter, tipper jeg vi glatt runder seksti forskjellige produkter.

Jeg har også prøvd en tre- fire bass- forsterkere som ikke akkurat imponerte, og noen gitarforsterkere som generelt sett fungerte bedre for meg, men det betyr ikke at jeg "vet" at alle "Behringeramper" er søppel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg har da ikke sagt at alle er søppel, burde kanskje forklart litt mer. de jeg har testet..

det burde du ha skjønt kan ikke teste alle,

har prøvd ett par bass amper og noen gitar amper, ingen av de ville jeg ha brukt peneger på og ga ikke en tilfredstillende lyd for min del...

Lenke til kommentar

Vel, jeg siterer..

"har prøvd behringer amper å det var bare søppel"

Så da synes du vel at alle modellene er søppel? Kan ikke helt se at du tok så mange forbehold, Nird.

Hvor i teksten du postet burde jeg ha skjønt at du mente "de du hadde testet", eller at du har prøvd bare tre? Synes det er ganske saftig å uttale seg på generelt grunnlag etter å ha prøvd tre forskjellige modeller. Du må huske på at andre brukere kanskje får det inntrykk at Behringer er møkk, uansett. Spør du meg, er det faktisk ikke sant.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...