Gå til innhold

Nytt lydkort til bruk i linux og med BD DT770 Pro 80ohm

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fikk nettopp et nytt headset (Beyerdynamic DT 770 Pro, 80ohms varianten) og da trenger jeg et nytt lydkort.

Skal bruke det delvis i linux(xbuntu) så det er viktig at det har driverne på plass. Creative X-Fi har som sagt noen betadrivere til 64bit, men de har jeg ikke lyst prøve engang. Auzentech har jo også laget et lydkort på X-Fi brikken, men linux driverene kommer ikke før i Q1 08, og kortene er ikke til salgs her i norge uansett. Asus Xonar D2 er et fysisk stort varmemonster som er udugelig i spill, og jeg er nokså sikker på at det ikke har linux drivere heller.

Sånn, da har jeg eliminert så og si alle dugenes lydkort. Har jeg alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus Xonar D2 er et fysisk stort varmemonster som er udugelig i spill, og jeg er nokså sikker på at det ikke har linux drivere heller.
Hvor har du "varmemonster" fra? Lydbrikken på kortet bruker ikke nok strøm til at det er noe poeng med kjøleribbe engang.

Hvis jeg skulle kjøpt et lydkort nå, hadde jeg valgt et basert på CMI8788-brikken. Linux-drivere er ikke klare ennå, men det går framover.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Asus Xonar D2 er et fysisk stort varmemonster som er udugelig i spill, og jeg er nokså sikker på at det ikke har linux drivere heller.
Hvor har du "varmemonster" fra? Lydbrikken på kortet bruker ikke nok strøm til at det er noe poeng med kjøleribbe engang.

Hvis jeg skulle kjøpt et lydkort nå, hadde jeg valgt et basert på CMI8788-brikken. Linux-drivere er ikke klare ennå, men det går framover.

De eneste kortene som bruker brikken er vel Xonar D2, og Auzentech X-Meridian, og X-Meridian er ikke i salgs i Norge. Vet du hvor mye det koster å kjøpe det fra utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...