JacEr Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Sliter med at jeg ikke får lyd fra PC-en min, Har XP med SP2 og alle nedlastede oppdateringer. Har prøvd systemoppretting fra dato da lydenhet virket, uten resultat. Har svært liten peiling på reparasjon av PC, har aldri installert en driver, trenger hint om hva jeg kan gjøre inn med teskje. Får opp følgende feilmelding når jeg prøver å spille av musikk i WMP: Kan ikke spille av filen fordi det er et problem med lydenheten. Det kan være at ingen lydenheter er installert på datamaskinen, at lydenheten brukes av et annet program eller at lydenheten ikke fungerer som den skal. EDIT: er det noen flere maskinvareopplysninger som trengs, si ifra så skal jeg prøve og finne dem. Endret 22. desember 2007 av JacEr Lenke til kommentar
persa30 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Gå inn på egenskaper på min datamaskin trykk maskinvarer dereter enhetsbehandling trykk + på lyd er de noen gule merker høyreklik, egenskaper, instaler- oppdater deiver. Eller innstaler programvare for lyd kort. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hadde samme problemet som deg med et integrert lydkort, og grunnen var fordi kortet sa takk og farvel så tror ditt kort har takket for seg. Hvis du ikke har et integrert lydkort så vet ikke jeg, men du kan jo prøve å putte lydkortet i en annen PCI-port. Så min konklusjon: Hvis integrert: Ødelagt, kjøp deg et billig lydkort hvis du ikke har råd til det ( noen som koster 135,- kanskje mindre ) Hvis et vanlig lydkort: Sett inn kortet i en annen PCI port Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Ingenting av det som dukket opp under "lyd" når jeg trykket på plusstegnet var merket med gult . Når jeg skiftet kortposisjon på lydkortet og startat maskinen til nytt, fikk jeg først opp ikonet for ny maskinvare funnet, før skjermen gikk i blått og startet maskinen på ny. Nå kommer det ikke opp ikon for maskinvare funnet. Maskinen har restartet seg selv på denne måten noen ganger de 3-4 siste dagene. EDIT: Gjennopprettingen jeg snakket om i 1. post, var den i kontrollpanel. Har ikke prøvd gjennoppretting ved å trykke F10 under oppstart. Endret 22. desember 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Acedia Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hadde selv problemer med lyd på denne installasjonen av Win XP SP2, hvor jeg fikk samme begrunnelsen for mangelen på lyd. Det viste seg at tjenesten Windows Audio ikke var aktivert, og dermed fikk ikke systemet produsert noe lyd. Jeg fikset det slik (klikk for større bilde): 1. Kjør "services.msc" (uten ""). 2. Finn tjenesten "Windows Audio" og tilse at tjenesten er startet. 3. Om den ikke er startet, start den og sjekk om du har lyd. Fungerte det, høyreklikk for egenskaper og velg "Automatisk" under "Oppstartstype". Dette har fikset problemet for meg, samt en bekjent som led av det samme problemet. Håper du får fikset det! God jul! Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Sliter med at jeg ikke får lyd fra PC-en min, Har XP med SP2 og alle nedlastede oppdateringer. Har prøvd systemoppretting fra dato da lydenhet virket, uten resultat. Har svært liten peiling på reparasjon av PC, har aldri installert en driver, trenger hint om hva jeg kan gjøre inn med teskje. Får opp følgende feilmelding når jeg prøver å spille av musikk i WMP: Kan ikke spille av filen fordi det er et problem med lydenheten. Det kan være at ingen lydenheter er installert på datamaskinen, at lydenheten brukes av et annet program eller at lydenheten ikke fungerer som den skal. EDIT: er det noen flere maskinvareopplysninger som trengs, si ifra så skal jeg prøve og finne dem. Hvis du har onboard lydkort, kan du jo se om du får lyd me dette...hvis ikke ville jeg testa med et annet lydkort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå