Hanzo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har nå en rundt 10 timer brukt på å få dette til å funke, men ikke f**n om det vil. Nettkortet dør ut, med diverse rare meldinger i eventview. Har lagt inn siste bios for hovedkortet, oppgradert med siste driverversjon fra Asus, lastet ned helt nye drivere fra Marvell, men akkuratt det samme. Helt plutselig sluttet nettkortet å funke, og maskinen må restartes. Videre hengere hele maskinen seg, helt uten noe varsel eller feilmelding. Den bare henger seg, og ikke CTRL-ALT-DEL funker, faktisk funker det ikke å bruke resetknappen en gang! Nei, inn med powerknappen og vent 5 sekunder. Har lasta ned på bioser og drivere opp og ned, flasha, installert, avinstallert og reinstallert nå i timesvis, alt helt uten hjelp dessverre... Asus P5E sammen med Quad6600 og Gainward GTS8800GTS 512MB. Skal ikke rette alt på hovedkortet, men jeg har en klar mistanke... Styr unna dette kortet er mitt råd inntil videre Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Så det at du har fått et defekt kort betyr at hele serien er elendig? Skjerpings... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Yes, du råder oss til å holde oss unna denne serien, i mine øyne er ikke ditt råd verdt piss, du har hatt problem med et kort, kan det ikke være en deffekt på ditt kort da? ser ut som at det er veldig mange som er fornøyd med denne serien også. Har du flashet med anbefalt bios eller har du brukt noe beta greier for optimal performance? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Høres ut som RAM problemer. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Memtest86+ 1.70 Sett korrekt spenning og timings i bios. Kjør en stund(kun 0 feil er ok) Du bør ha gjort dette. Test alle komponter,kan ta mere om hvordan viss du ikke har gitt opp Og alt av temp-spenninger er ok. Og vista eller xp,skjer det samme i sikkerhetmodus. Har sett alt for mange med dårilg kunnskap banne hovedkort opp og ned. Når det er noe helt annet. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har et Asus P5E Deluxe og kortet fungere bra, til dagsdato har jeg ikke hatt noen problemer med kortet. Har også brukt forskjellige CPU'er på det også uten noen tullball. Men kortet har et lite minus og det er at det er ikke det beste til overklokking. Et bra kort egentilig, angrer ikke på mitt kjøp. Du får gå over alle komponentene dine og se om du finner en feil. Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har også et P5E (standard) med 2x1024 pc8500 og en E6850 på 3.2GHz - med standard volt så er dette dønn stabilt, har aldri hatt et eneste problem - selv ikke med den nest nyeste bios. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har du kjent på NB-kjøleribba? Mitt P5N32E-SLI var griiiisevarmt og førte til akkurat samme feil som du nevner helt til jeg satte en dedikert vifte på NB-ribba. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bare for å gjøre en ting klart: "Jeg er en Asus fanboy" Har gjort veldig mye stykt med en del tidligere Asus kort og ingen har sviktet (vannavkjølingslekasje, rive ut kort mens maskina står på, kortsluttet kontakter mens maskina er på .. osv). Har enda til gode at et Asus hovedkort feiler. I mine øyner er Asus eliten blandt hovedkortprodusenter. (Dette betyr jo ikke at de ikke har feilvarer) Det med resettknappen. Fungerer denne når maskina ikke har låst seg? Vil tro at det er særdeles uvanlig at "power off via 5-sek holding" fungerer, mens reset knappen plutselig ikke fungerer (under en hardware freeze). I ditt tilfelle er jeg overbevist over at du har lagt inn feil instillinger eller at det er konflikt mellom hovedkort og ram. Kan jo være mye annet også (feilmontering av cpu(varmgang), dårlig/defekt strømforsyning, defekt minne, du har lagt inn feil bios og er ufattelig heldig at maskina starter i det hele tatt, eller rett og slett et defekt hovedkort). De fleste av disse burde gitt deg en feilmelding i form av en blåskjerm eller at maskina restarter seg. Men hvis du mener hovedkortet har skylden i dette og er 100% sikker i din sak, så bude du selvfølgelig sende hovedkortet i retur. Du VET jo at det ikke skal være slik, i såfall er det rart at det bare er du som har problemet(fant ikke noen i samme båt på google). Vil tro det er mange som har samme eller tilnærmet likt oppsett som deg. Ville derimot forsikret meg mest mulig om at du har rett, slik at du slipper gebyr fra leverandøren(salgs-stedet) hvis hovedkortet ikke har feilen. Finn feilen, fiks den, kom tilbake og fortell oss at hovedkortet faktisk ikke er så ille Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Da har jeg kjørt Memtester i en god time, null feil. Maskinen feiret dette med to heng før jeg rakk å komme inn på hardware.no sekunder etterpå... Har klasket i mitt gamle skjermkort, for å teste om det kan være noe der. Det som jeg synes er rarest er at ikke reset knappen funker når maskinen henger (funker greit ellers). Siden denne forbanna greier henger seg totalt uten blåskjermer, feilmeldinger i eventlog etc så er det jo et himla arbeid med å prøve å finne feilen her... NB temperatur ligger på en 40 til 42 grader, antar dette er greit nok? Ellers er det ikke så mye igjen å teste/bytte på nå en mainboard, men da må jeg jo få fatt på et nytt først. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 nb temperatur er godkjent, hvertfall i mine øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå