katet Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Har en litt gammel PC.. Har tatt av prosessoren og kjøleren. Er det 100% nødvendig å ha kjølepasta mellom kjøler og CPU? Vil den tole å stå på i en 3-4 dager uten ? Takker for svar Endret 22. desember 2007 av katet Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Tror nok den skal takle å være uten kjølepasta i noen dager, men pass godt på tempen. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 For å få skikkelig kontakt mellom kjøleblokken og CPU er det nødvendig med pasta, uten den vil du ikke få, eller få dårlig kontakt, dermed dårlig varmeoverføring og CPU'en vil få det hett... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 "en litt gammel pc" er ikke nok info til at vi kan svare på det, så enkelt og greit: ja, du trenger kjølepasta Lenke til kommentar
katet Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Vi snakker om en Intele Celeron 2,4Ghz frå ei PackardBell maskin. Maskina skal stå som server på lan i 2 netter og litt til.. Men då får eg sjå om eg får tag i noke pasta på bygda en eller anna plass Det er ikkje nokon som har eit alternativ til kjølepasta.. Noko heimelaga greier for eks.? Endret 22. desember 2007 av katet Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er ikkje nokon som har eit alternativ til kjølepasta.. Noko heimelaga greier for eks.? Tannkrem blandet med vaselin kan visstnok være et "alternativ", skal vi tro (link) denne artikkelen. Det påstås det er bedre enn Artic Silver 3 Kanskje bruke Colgate tannkrem så får cpu'n din "en ring av selvtillit", i alle fall ifølge reklamen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 "Enkelt og greit." Du trenger ikke kjølepasta. Men, for å ikke følge opp andre som velger den skråsikre varianten: Du bør som regel ha kjølepasta for å sikre god kontakt/varmeoverføring mellom kjøler og CPU (IHS). Likevel er det (gitt rett/plan montering) med jevne (nok) flater ikke *påkrevet* med pasta for å unngå overopphetning. Jeg bør vite det da jeg har prøvd dette en rekke ganger. Det blir en del høyere load temps, men ikke akkurat dramatisk mye høyere. Lenke til kommentar
katet Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Likte den ideen med tannkremmen altså! Frista litt og prøve den. Problemet er løyst: fekk tak i noko Artic Silver. Kanskje eg tok litt mykje på men pytt pytt.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
katet Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Har lasta ned eit program som heiter everest. Har kjøyrt systemtest på 2-3 timar og prosessoren ligg på ca 60*. Er dette kanskje litt mykje? Merk dykk her att vifta til prosessoren er kobla til viftestyring og køyrer på lågaste turtall. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har lasta ned eit program som heiter everest. Har kjøyrt systemtest på 2-3 timar og prosessoren ligg på ca 60*. Er dette kanskje litt mykje? Merk dykk her att vifta til prosessoren er kobla til viftestyring og køyrer på lågaste turtall. 60grad er load er en fin temp, trenger ikke å bekymre deg over dette. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kanskje eg tok litt mykje på men pytt pytt..For mye pasta kan være like ille, eller ofte værre en ingen pasta, da den leder varme dårligere en metall. Lenke til kommentar
katet Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Har lasta ned eit program som heiter everest. Har kjøyrt systemtest på 2-3 timar og prosessoren ligg på ca 60*. Er dette kanskje litt mykje? Merk dykk her att vifta til prosessoren er kobla til viftestyring og køyrer på lågaste turtall. 60grad er load er en fin temp, trenger ikke å bekymre deg over dette. Ok, flått Får sjå om eg gidd å køyre ein liten test då viftene går meir enn berra på "tomgang".. Har lest ein plass at ca 0.1 gram med slik pasta skal holde til ein CPU. Berre rett meg viss eg tek heilt feil her. Er det nokon som har tips til korleis ein finn ut om det er lite eller for masse når ein driv å tek på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Montering av kjølepasta: http://www.hardware.no/guider/kjoling/goop...a-guide/12603/2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Finnes en oversiktlig guide hos Articsilver; http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm og andre Artic Silver componenter; http://www.arcticsilver.com/instructions.htm Lenke til kommentar
katet Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Takkar for svar her gutar / jentar? Køyrde ein ny test på tre timar no. Vifte till CPU`en gjekk for fult under heile testen og tempraturen var ganske stabil 46-47 grader heile tida, bortsett frå litt lågare temperaturar i starten selvfølgeleg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kom på noko; eit gitarplekter skulle vel funke fint å bruka til å jevne ut pasta på CPU, eller kva? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ja, hvis du ikke vil bruke bankkortet ol. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 jeg bruker en liten plast tesje som er litt flexibel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Må man varma opp Arctic Silver Ceramique før man smører på, eller kan man bruka han som han er? Lenke til kommentar
katet Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Eg gjorde ikkje noko med min. Berre kleste på ein heil del.. Eg skal vedde mykje på att det holdt til 5-6 CPU`ar. Så sette eg berre på kjølaren, håpte på att det ville gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå