Gå til innhold

Bytte pc 2100 ddr til pc 2700 eller pc 3200?

Ellution

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har muligheten til å selge mine to stk 256 pc 2100 til en veldig god pris, bør jeg skifte til pc 2700 eller pc 3200 mens jeg har sjansen? Vil jeg merke noen forskjell? I tilfellet hvilke av de to? Har ikke tenkt å klokke tror jeg...

Har XP 2100 + på et A7N8X Deluxe

-Ellution-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du merker vel forskjellen først når du øker CPU -fsb. Jeg vet i utgangspunktet ikke om din CPU har 133 eller 166 i fsb, - det er vel 133.

Men minnet lever intet eget liv. Dersom maskinen din er stabil, - merker du ingen forskjell om du setter inn grommere minne. Dersom du overklokker, - vil grommere minne tillate deg å gå lengre ... :wink:

Lenke til kommentar
du bør absolutt velge pc3200, da du sikkert kan kjøre dual-ddr i 400mhz

på HKet ditt. Og dette uavhengig av hvilken fsb CPUen går på.

Dette kan iallefall jeg gjøre på mitt Abit NF7-s, Nforce2 ssp

Hva er vitsen med å kjøpe dual-PC3200 når minnebånbredden strupes av FSB'en? (som er lik single PC2700)

Han burde helle overklokke FSB noe voldsomt (og evt sette ned multiplieren) og så kjøre 2 billige minnebrikker dobbelt. Med billige så mener jeg PC2700 siden det koster ca det samme som PC2100.

PC3200 er relativt dyrt nå (i forhold til PC2700). Siden det heller ikke vil gi deg bedre ytelse er det bedre å spare pris-differansen til neste gang du skal oppgradere. Kanskje det er noe enda hottere og billigere da? (tenker på DDR-II eller raskere og eller større DDR-brikker til en rimelig pris)

Lenke til kommentar

Når du først skal handle nytt minne, så kan du like godt handle PC3200 minnebrikker! Disse kan forresten kjøres mer aggressivt når de kjøres på PC2700 enn normale PC2700 brikker kan.

Om du klarer å utnytte den hastigheten minnebrikkene er kapabel til med det systemet du sitter på i dag, er vel ikke så viktig. Plutselig en dag så oppgraderer du, og da er det like greit å ha skikkelig minne tilgjengelig.

KJØP PC3200!

Lenke til kommentar
du bør absolutt velge pc3200, da du sikkert kan kjøre dual-ddr i 400mhz

på HKet ditt. Og dette uavhengig av hvilken fsb CPUen går på.

Dette kan iallefall jeg gjøre på mitt Abit NF7-s, Nforce2 ssp

Hva er vitsen med å kjøpe dual-PC3200 når minnebånbredden strupes av FSB'en? (som er lik single PC2700)

Tenk frem i tid når du kan utnytte DDR 400, så derfor bør du kjøpe DDR 400 nå. Snart kommer jo p4 med 800MHz.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt enten 2700 cl2 eller 3200, begge twinmos, ettersom prisforskjellen da er en ca 50 kr. Grunnen er ikke å kjøre på dual 400Mhz, ettersom det er fsb, og ikke minnebus som er flaskehalsen. Jeg ville uansett kjørt synkronisert med fsb, da dette minsker latencyen fra CPU til minne, noe som resulterer i bedre ytelse en i ett 133(fsb)/166(minne) og till å med 133/200. Av de 2 over ville jeg nok valgt 3200 minne, ettersom min erfaring er at det kan være en fordel å ha litt armrom for framtidige oppgraderinger. Nå er ikke 3200 noe langsiktige investering, men kan være det lille ekstra som trengs for å kjøre Barton opptimalt(som kommer med 400Mhz om en stund). Hadde det vert mye peng i bildet, men når prisforskjellen er så liten faller mitt valg på 3200, som da kan kjøres på agresive timings i 133/166 og kasnje 200Mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...