Gå til innhold

Netcom mobilt bredbånd+nettverkskamera

linton

Anbefalte innlegg

Holder på med oppsett av et nettverkskamera, men får ikke til oppsettet skikkelig. Får kamera til å sende bilder via ftp, men får ikke til å gjøre det tilgjengelig for stream/fjernsyring på internett. Får det fint til når kamera kobles til via vanlig router, men når det går via mobilt bredbånd så funker det ikke. Har kanskje med gateway/porter å gjøre uten at jeg har klart å knekke koden.

Oppsettet er slik. Kamera er koblet til en pc med krysset nettverkskabel. Denne pc-en deler internett med kamera via nettverkskortet. Pc får internett via usb porten (netcom mobilt bredbånd). Så langt er alt såre vel og det kommer bilder inn til sbf sin server når disse sendes med ftp. Jeg får kontakt med kamera lokalt. Når jeg prøver å koble meg til kamera fra en annen pc via internett så får jeg ikke kontakt. Kamera bruker en tjeneste som heter viewnetcam.com for å holde orden på ip-adresser - dns servise kalles det vel, og det virker strålende på vanlig bedbånd

Så er det noen som har ok peiling på nettverk så setter jeg pris på hjelp. Jeg kan gi tilgang til fjernstyring av aktuell pc slik at du skal slippe å måtte reise langt for å prøve deg. .

Får jeg det ikke til så må kamera settes opp som et vanlig nettverkskamera som sender enkeltbilder inn til serveren/web, og det er jo litt trøttendes når en kan få et oppsett med stream og fjernsyring - så det er supert om noen kan finne en eller annen som kan fikse dette...!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...