B25S Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Vil ha litt kritikk på mine første bilder. Er tatt på et Sony kamera; Sony W50, 7.2 Mpx, Carl Zeiss. Håper dette er noe som faller i smak, er nybegynner. Men trenger alltid tips! Kom gjerne med tips til program eller hva jeg kan gjøre for å få et bedre bilde. Som du ser så har jeg ikke gjort noe allverdens editing med de bildene her, de er ferske fra minnekortet. EDIT: Glemte å laste opp bildene, hehe... Trenger forresten tips til et nytt kamera som helst burde koste 1000-2000 kr. Edit igjen: Er forresten tatt rett utenfor huset. Endret 22. desember 2007 av asbjohor Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nydelig perspektiv på det andre bildet. Men du burde jobbet litt mer med komposisjonen, kanskje få med hele toppen av taket til venstre. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (Jeg er bare en amatør) Jeg likte bildene spesilet nr 2 og nr 4 Lenke til kommentar
-Torb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bilde nr. 2 var (som sagt) nydelig. Ang. nytt kamera, så ville jeg først ha sett om dette er noe som faller i smak. Hvis det gjør det, så ville jeg ha anbefalt å lagt inn litt mer penger. Jeg brukte 3400 på mitt første egne kamera. Det er vel litt over ett år siden, og det har blitt godt brukt, ett Fujifilm Finepix S9500. Ett helt greit nybegynnerkamera, men selv har jeg planer om å oppgradere til ordentlig dSLR. Og det er ikke noen vits i å ha det nyeste av det nyeste, for de er alltid mye dyrere. Har sett flere ganger at prisen på ett kamera synker med 25-35% når akkurat når den nyeste modellen kommer på markedet, og etterspørselen synker. Samtidig finnes det veldig mye bra på diverse bruktmarkeder. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Har tenkt til å ta masse bilder når det passer, få tatt bilder av det som skjer og om jeg ser noe fint som jeg f. eks. kan lage noe ut av. Har tenkt å lage en foto portefølje med stock bilder folk kan bruke elns. Her har vi jo også en stor skibakke som jeg kan ta jibbebilder i. Som også er ganske tøft. Har tenkt på speilrefleks, det ser skikkelig bra ut, men må tenke litt mer på det. Låner min brors kamera akkurat i denne perioden. Men økonomien til en nettopp fylt 13 åring i julen er vel ikke stort å skryte av. Vi får se hvor mye penger jeg får skrapt sammen etter at jeg har byttet inn endel julegaver, så satser jeg på at jeg får litt penger og ting med høy verdi i julegave. Tror fotografering og gokart er mine ting, er alltid flott å ta bilder av ting, men liker helst bilder av meg selv på ski eller på gokart. Men kan jo alltids lære opp lillebrødrene mine til å ta bilder. Med mange bilder får jeg jo masse å velge mellom når jeg lager nettsider, har aldri likt å bruke bilder som jeg finner på sxc.hu pga. at jeg selv ikke har tatt dem. Jeg får bare krysse fingrene og se, tipper mange kameraer vil være til halv pris etter jul også, iogmed at det ikke har blitt revet med i julehandelen. Så får jeg håpe jeg får noe brukbart. Takker for responsen på bildene og tipset om et kamera, som sagt. Må tenke Om tilfeldighetene er store har jeg et knallbra speilrefleks kamera til å fange sommerbildene med. Adobe Photoshop CS3 og Adobe Light Rooms blir nok bra krydder på bildene. Noen som har tips til annet bildeprogram? Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvis du skal kjøpe kompaktkamera, vil jeg anbefale Fujifilm FinePix f(xx) serien. Kjøpte et f30 som mitt første kamera, og det har veldig høy standard til å være kompakt. Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Likte bilde nr 2 veldig bra Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Tror dere dette er et bra kjøp; http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...BkAAAEOA.M03xiL ? Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Sier igjen, Fujifilm FinePix f30 er et kjempe kjøp om du legger i noen hundrelapper til. Bruker dette selv, trenger nesten aldri lade det (levetid på ca 600 bilder), 3200 maks ISO (kan ta bilder i mørket, men mye støy på 3200), lett å forstå, trenger ikke programvare for å legge over bilder. Just my 2 cents. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Liker nr 4 i utgangspunktet. Den diagonalen var skikkelig streng og stilig når himmelen er så utbrent og ren. Problemet er bare, renheten har kommet på bekostning av teknisk kvalitet - greinene som kommer opp mot himmelen som bakgrunn blir helt ødelagt av utbrentheten. Hadde du fått til dette, men klart at trærne og fjellet så helt naturlig og allikevel konstrastfylt ut, hadde dette vært en vinner. Forresten, Fuji-kameraer gjør en veldig kurant jobb ja, antagelig det beste valget du kan gjøre for kompaktkamera. De har en tendens til å overeksponere litt (som her), men får veldig mye ut av de mørke tonene, så jeg vil anbefale å sette en fast eksponeringskompensering på -1/3 eller -2/3 EV, og så redigere dem litt lysere etterpå. Endret 23. desember 2007 av Onkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå