armyman Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 heisann! har laget meg en javaklasse som skal inneholde metoder som jeg bruker ofte på mine jsp-sider. en av disse metodene er å hente en liste over filer fra disk og liste dem opp. problemet er at jeg får en feil på jsp siden jeg ikke skjønner: org.apache.jasper.JasperException - og deretter en lang rekke feilmeldinger.... jeg har følgende metode i filen MinKlasse.java: import java.util.*; import java.io.File; public String[] getFiles(String path) { try { File katalog = new File(path); String[] file = katalog.list(); return file; } catch (Exception e) {} return null; } denne klassen har jeg importert i jsp filen min, og brukt på følgende måte: <body> <% MinKlasse k = new MinKlasse(); String[] fil = k.getFiles("c:/"); for(int i=0; i<fil.length; i++) { out.println(fil); } %> </body> er det noen som ser åpenbare feil i noe av dette???? ps! jeg bruker tomcat som web-server... eof Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kopierte koden din, la til det som manglet i javaklassen og jsp'en, og det fungerte fint. Terje Kan sende deg mine filer hvis du ønsker. Lenke til kommentar
armyman Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 "Kopierte koden din, la til det som manglet i javaklassen og jsp'en, og det fungerte fint. Terje Kan sende deg mine filer hvis du ønsker." - det løste seg faktisk etter at jeg restartet tomcat....eller takk! eof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå