Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hei, jeg har nå bygd min andre pc, og det ble en quad q6600 intel prossesor denne gangen^^ men ja, jeg bare lurer på en ting.. når jeg satt i prossesoren, så skulle det lokket over med den låsen.. syns den var jævelig stram, eller når jeg skulle lukke den igjen, så måtte jeg bruke makt.. noe jeg ikke liker og gjøre med pc deler, kan jo gå dårlig^^ Lurer bare på om det er normalt at man må ta i en god del for og få den til og clipse sammen.. husker før, på de gamle pentium 4 prossesorene, de hadde ikke samme clips mekanismen, om jeg husker rett^^ Spør bare om dette pga jeg er nysjerrig... btw, monterte også en thermalright 120 exstrem, og den sitter liksom ikke helt rett på den ene siden, var også jævelig og montere pga den bruksamvisningen kunne blitt lagd bedre av en blind person.. men ja, pcen funker jo , og cpuen ligger på rundt 28-32 i windows, og rundt 32-35 i full load med crysis med alt på high. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 høres i allefall ut som du har fått en kjølig cpu. det er jo bra. det jeg pleier å gjøre når jeg setter inn ny cpu er å først ta ut den gamle for så å sette den på plass igjen, bare for å prøve en gang, slik at jeg får en føling om hvor mye "makt" jeg må bruke på den nye når den settes på plass i hovedkortet. en kompis bygget ny rigg med q6600 hans ligger på rundt 38 grader. men det trenger ikke bety noen ting. muligens var du litt flinkere med kjølepastaen enn han var. samtidig kan kjøleren din være bedre enn hans. eller begge deler. dog 35 grader på max load var jo litt lavt. kan du ikke kjøre noen tester se om du scorer normalt hvis du er bekymret for cpu? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 hehe ja, bare lurte jeg=p kjøpte sånn spessiel kjøle pasta som det sto det var noe diamant karat på.. skulle vist være "super bra" er fakktisk sant, jeg har 35grader i full load i crysis, i følge programer som viser tempratur, skjermkort ligger på mellom 45-50, (med lav vifte hastighet) og tempratur inne i kabinettet er på rundt 25-30 grader, Luft kjølt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå