Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjør vondt når jeg puster dypt

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Har merket i det siste at venstre skulderblad gjør utrolig vondt når jeg prøver å puste dypt, det går vanlig ellers, men hvis jeg skal fylle lungene med luft stiger smerten gradvis. Får også vondt når jeg beveger skulderbladet i enkelte rare vinkler.

Som en hypokonder jeg er lurer jeg på om det er noe jeg burde kaste bort et legebesøk på, eller om det bare er en liten skade som går over?

Har i det siste tatt armhevinger, kanskje jeg har tatt i for hard?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ganske mye erfaring med mindre skader pga. at jeg holder på med tricking.(saltoer dvs.)

Dette er nok enten at du bare har forstrukket en muskel eller at du ikke har beveget deg nok i det siste!

Kan huske at en venn tvang meg ut til å løpe rett etter jeg hadde hatt influensa i 2 uker. Fikk da veldig vondt i det ene skulderbladet.

Er bare å gå av seg dette. Prøv deg på noen en hånds armhevninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har merket i det siste at venstre skulderblad gjør utrolig vondt når jeg prøver å puste dypt, det går vanlig ellers, men hvis jeg skal fylle lungene med luft stiger smerten gradvis. Får også vondt når jeg beveger skulderbladet i enkelte rare vinkler.

Som en hypokonder jeg er lurer jeg på om det er noe jeg burde kaste bort et legebesøk på, eller om det bare er en liten skade som går over?

Har i det siste tatt armhevinger, kanskje jeg har tatt i for hard?

Leddsmerter og skuldersmerter spesielt, sammen med smerte/vansker ved pusting kan tyde på lungeproblemer.

Jeg hadde selv disse symptomene etter hard trening: Unormalt mange armhevinger og benkpress med høy belastning. det gikk en ukes tid med mye smerter før jeg kom meg til legen og fikk vite at lungen var rett og slett kollapset pga overbelastning.

Det trenger selvsagt ikke være såpass alvorlig i ditt tilfelle, men kom deg til legen uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...