Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lengde på nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Jeg har fått internett gjennom NGT, og har merket at pingen mot de fleste spillservere er ca. 20 ms høyere enn hvor jeg bodde før. Jeg bruker dog en nettverkskabel som er 5 meter, hvorav den forrrige var 2-3 meter. Kan dette spille inn på ping tiden, at lengden på kabelen kan redusere pingen med 20 ms? Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. (2-3 meter til 5 meter) Men det er nok heller at du sammenligner pingen for to forskjellige steder. Du kan selvfølgelig prøve å bytte kabel, men du vil bare få en differanse hvis den eksisterende kabelen er ødelagt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at en nettverkskabel av rimelig god kvalitet forhøyer pingen din.

Jeg har en nettverkskabel på ca. 15-20 meter og kan ikke si at jeg merker noe særlig her.

Men, men sikker er jeg ikke.

Jeg har fått vite at opp til 200 meter skal det gå ok. Med kategori 5 kabel. ADSL fra bluecom.

Lenke til kommentar
Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si.

Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse :lol::yes::lol:

Jepp! Borsett fra at dispersjon og demping har ødelagt signalet. Men det er selvfølgelig bagateller. :lol:

Lenke til kommentar
Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si.

Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse :lol::yes::lol:

med den store forsinkelsen på 1 sekund mener du?

Lenke til kommentar

Pokker! Jeg visste jeg ikke burde stilt det spørsmålet... :wink:

Takker for svar! Prøver å skifte kabel for å se om det har noen effekt, bare så merkelig at pingen min plutselig er 20 ms høyere enn jeg hadde hvor jeg bodde før med samme hastighet hos NGT... (faktisk lavere hastighet)

Lenke til kommentar
Pokker! Jeg visste jeg ikke burde stilt det spørsmålet...  :wink:  

Takker for svar! Prøver å skifte kabel for å se om det har noen effekt, bare så merkelig at pingen min plutselig er 20 ms høyere enn jeg hadde hvor jeg bodde før med samme hastighet hos NGT... (faktisk lavere hastighet)

Sentralen på det nye stedet du bor har vel flere brukere og/eller du er lengre fra ADSL- sentralen enn det du var på det stedet du bodde før.

Lenke til kommentar

Jepp! Borsett fra at dispersjon og demping har ødelagt signalet. Men det er selvfølgelig bagateller. :lol:

det fikser vi i en fei :wink: :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...