Trancton Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har fått internett gjennom NGT, og har merket at pingen mot de fleste spillservere er ca. 20 ms høyere enn hvor jeg bodde før. Jeg bruker dog en nettverkskabel som er 5 meter, hvorav den forrrige var 2-3 meter. Kan dette spille inn på ping tiden, at lengden på kabelen kan redusere pingen med 20 ms? Noen som har peil? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. (2-3 meter til 5 meter) Men det er nok heller at du sammenligner pingen for to forskjellige steder. Du kan selvfølgelig prøve å bytte kabel, men du vil bare få en differanse hvis den eksisterende kabelen er ødelagt. Lenke til kommentar
janken Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg tror ikke at en nettverkskabel av rimelig god kvalitet forhøyer pingen din. Jeg har en nettverkskabel på ca. 15-20 meter og kan ikke si at jeg merker noe særlig her. Men, men sikker er jeg ikke. Jeg har fått vite at opp til 200 meter skal det gå ok. Med kategori 5 kabel. ADSL fra bluecom. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 tviler på at 2 til 3 meter har så mye å si. kan jo ha tp'er opp til 140 meter mener jeg (uten å være helt sikker) før man merker at man mister "signaler" Lenke til kommentar
Agger Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Pass på at man ikke har noe brekk på kabelen. En kat5 kabel kan få en brekk på seg og bli en kat4 e.l Det som skjer da er vel packet loss. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har fått vite at opp til 200 meter skal det gå ok. Med kategori 5 kabel. ADSL fra bluecom. Neh.. ikke 200M med bare kabel, uten repeater ol. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse Jepp! Borsett fra at dispersjon og demping har ødelagt signalet. Men det er selvfølgelig bagateller. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 En kat. 5 kabel har en grense på rundt 100 meter før signalet svekkes. Du bør heller ikke ha mer enn 4 ledd fra hovedpunktet (det vil si 4 switcher, 4 repeatere osv.) Lenke til kommentar
perry Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 En kat. 5 kabel har en grense på rundt 100 meter før signalet svekkes. Du bør heller ikke ha mer enn 4 ledd fra hovedpunktet (det vil si 4 switcher, 4 repeatere osv.) enig. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 enig ja..men f eks på internet, er det jo mange fler enn 4?? Lenke til kommentar
perry Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Internett har noe som kalles for routere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Internett er vel neppe oppbygget av TP-kabler! Lenke til kommentar
zlav Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse med den store forsinkelsen på 1 sekund mener du? Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Pokker! Jeg visste jeg ikke burde stilt det spørsmålet... :wink: Takker for svar! Prøver å skifte kabel for å se om det har noen effekt, bare så merkelig at pingen min plutselig er 20 ms høyere enn jeg hadde hvor jeg bodde før med samme hastighet hos NGT... (faktisk lavere hastighet) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Pokker! Jeg visste jeg ikke burde stilt det spørsmålet... :wink: Takker for svar! Prøver å skifte kabel for å se om det har noen effekt, bare så merkelig at pingen min plutselig er 20 ms høyere enn jeg hadde hvor jeg bodde før med samme hastighet hos NGT... (faktisk lavere hastighet) Sentralen på det nye stedet du bor har vel flere brukere og/eller du er lengre fra ADSL- sentralen enn det du var på det stedet du bodde før. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 nettverks kabler er "ok" til de går mot 70 meter i følge spec...max sies å være 100m Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 nettverks kabler er "ok" til de går mot 70 meter i følge spec...max sies å være 100m Det er jo forskjell om man bruker TP eller UTP. Hvor stor forskjellen er husker jeg ikke men.. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Med tanke på at en spenningsbølge beveger seg med nesten lysets hastighet så skal ikke kabellengden din ha noe å si. Så om en har en 300000km lang tp-kabel så har du stor forsinkelse Jepp! Borsett fra at dispersjon og demping har ødelagt signalet. Men det er selvfølgelig bagateller. det fikser vi i en fei :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå