Slacks Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Trenger ikke vite akkurat hvordan dette gjøres, ettersom jeg ikke har en ubuntu innstallasjon for øyeblikket, men er dette vanskelig? I Windows er jo dette ganske enkelt, verre i ubuntu? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Trenger ikke vite akkurat hvordan dette gjøres, ettersom jeg ikke har en ubuntu innstallasjon for øyeblikket, men er dette vanskelig? I Windows er jo dette ganske enkelt, verre i ubuntu? På forhånd takk. Regner med dette avhenger veldig av hvordan printer du har. https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsPrinters har en grei liste. Endret 21. desember 2007 av Hoon Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har aldri hatt problemer med det. Du trenger heller ikke å installere egne drivere. Ubuntu finner drivere til deg. Deling av skriver på nettverket kan også styres helt i GUI. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det kommer jo selvsagt ann på hvilken skriver du har, men generelt er det en håndfull klikk og så er du i mål. (om du bruker Gnome/KDE/XFCE etc). Eg brukte mindre tid på å sette opp min siste printer i Ubuntu enn windows, Ubuntu trengte en liten .ppd mens windows trengte en 90(?)MB nedlasting.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har ikke fått testet dette, men HP skrivere skal visstnok bli satt opp automatisk når du kobler dem til ubuntu 7.10, det er uendelig mye raskere enn bloat'en til HP for windows som ofte innbefatter timer over nett. Sist jeg la til en skriver var Kubuntu 7.04, og det gikk som en lek. Beskrivelse av manuell fremgangsmåte finner du i signaturen min (deling av skriver på nett er også dekket der). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har en HP-skriver (en gammel Deskjet 670C på parallellporten), og kan bekrefte at det bare er til å åpne skrivermenyen i System-panelet og trykke søk etter skriver. USB-skrivere er kanskje enda enklere, siden de kan oppdages automatisk. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 ok Hørtes jo ganske enkelt ut det ja. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
crazylazy Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ja, det skal være et program som enkelt setter opp skrivere. Kommer ann på hvilken skriver du bruker, men i Debian Etch (som jeg bruker nå) med Gnome er det et egent program til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå