Gå til innhold

Låne filmer på US marketplace [Help]

Xuriken

Anbefalte innlegg

Jeg og e venn har nettopp skaffet oss xbox 360, og er drittfornøyd med allt (jeg disser ikke PS3 eller noe her).

Jeg ladge en account for US og han for Norge. Etter litt tusling rundt i hovedmenyen, fant jeg det herre at jeg kan låne filmer for en "billig" penge.. Vennen min som har et HDTV så dette som en mulighet for rask underholdning.

PRoblemet er at, US marketplace har over 300 filmer.. Norge har ingen. Dette er ingen nyhet.

Da kommer spørsmålet: Hvordan kan jeg låne de fra USA mens jeg bor i norge? Jeg har hørt om å kjøre XBOXen gjennom en proxy, og prøvd, men jeg får det ikke til.

Er det noen som har noen lenker til en guide som sier hvordan det kan gjøres? Eller en lenke til ett program som lett lager en proxy for XBOXen min?

Jeg har letet sinnsykt lenge, og min "last resort" er å spørre forumet..

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bump...

Er ikke egentlig løsningen å kjøre xboxen gjennom en proxy? Jeg tenkte kanskje å koble xboxen til en data, så kan jeg gjøre resten fra der, men jeg vet egentlig ikke hvordan jeg gjør det, bare en ide

Jo, du må kjøre gjennom en proxy server som står i USA. Det koster vanligvis noen kroner å få plass på en slik server.

Jeg har aldri prøvd selv så derfor har jeg ingen linker til deg. Men en kamerat har dette på sin xbox360 og det fungerer fint.

Ta et lite søk på proxy servere i USA og du kan teste dette.

Tror det er mulig å legge inn proxy innstillinger i xbox'en men hvis ikke kan man sette opp dette i routeren.

Lenke til kommentar
Jo, du må kjøre gjennom en proxy server som står i USA. Det koster vanligvis noen kroner å få plass på en slik server.

Jeg har aldri prøvd selv så derfor har jeg ingen linker til deg. Men en kamerat har dette på sin xbox360 og det fungerer fint.

Ta et lite søk på proxy servere i USA og du kan teste dette.

Tror det er mulig å legge inn proxy innstillinger i xbox'en men hvis ikke kan man sette opp dette i routeren.

Noen som har mer detaljert beskrivelse om hvordan en går frem for å få til dette? Må man være datakyndig for å ordne det? Går det an å få en proxy gratis?

Lenke til kommentar
Ja, man kan ordne en proxy gratis, men hvor og hvordan vet jeg ikke.

Det jeg vet er at disse gratis proxyene slakker ned linja di såpass at du ikke får ned filmen før i 2009.

Ah, tenkte meg det. Må vel betale for en decent hastighet. Nei, da tror jeg heller jeg venter til det kommer hit offisielt. Har forresten bare 1 eller 2 Mbit ned og noe av det samme opp, så.

Lenke til kommentar

ikke mulig og gjøre det.

uansett hva du gjør med linja. går ikke på linja vill gå på kortet ditt. de sjekker åssen land kortet kommer fra. viss du har en amerikansk kort vill det gå. men vill ikke gå viss du har et norsk kort. som du antagelgviss har. det er derfor det er mulig og lage japanske server. og laste ned demoer(som er gratis) men ikke mulig og laste ned ting som koster penger. tydelgviss en MS regel. how knows

Lenke til kommentar
Ja, man kan ordne en proxy gratis, men hvor og hvordan vet jeg ikke.

Det jeg vet er at disse gratis proxyene slakker ned linja di såpass at du ikke får ned filmen før i 2009.

Ah, tenkte meg det. Må vel betale for en decent hastighet. Nei, da tror jeg heller jeg venter til det kommer hit offisielt. Har forresten bare 1 eller 2 Mbit ned og noe av det samme opp, så.

Når er det kommer her til lands?

Lenke til kommentar
Når er det kommer her til lands?

Tror ikke de har sagt noe om det. Jeg tror ikke de har sagt noe om hvorvidt det faktisk kommer i det hele tatt, sånn offisielt.

Hvis det nå kommer er det sikkert bare Mot i brøstet og Flåklypa som kan leies uansett så. :p

planen var at det skulle komme samtidig som i resten av Europa men i følge MS så er ikke Norge en del av Europa. Men vill nok komme om ikke så lenge til vil tippe maks 6 måneder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

denne er kanskje litt gammel....men lurer på det samme, sett at jeg betaler for en proxy-server med relativt decent hastighet, og bruker microsoft points jeg har kjøpt på ebay, (altså US mp) vil dette virke? eller er det noe med at Am. poeng ikke virker på norske xboxer? hadde vært fint med et svar:) har forresten allerede brent av 300 spenn på microsoft points som jeg fant ut at jeg kun kan bruke på min norske account til å kjøpe "råtøffe" gamerpictures.....jesus on the cross ass

Lenke til kommentar
Har også et spm jeg slenger på her! Jeg har laget meg en US-account for en god stund siden, så er det da mulig å kjøpe Us-account-microsoft points og laste ned filmer uten problemer? Siden kontoen ble laget for en stund siden mener jeg.

Hjelper ikke å skaffe amerikanske MS-points. Du får enkelt og greit ikke love til å laste ned noe som helst under Filmer/TV-serier-kategorien.

Du får ikke lov til å laste ned trailere engang. Bare prøv :p

Det eneste du får brukt er "preview". Som blir en slags trailer som streames.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...