Gå til innhold

Wireless zero configuraion

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei, sitter på trådløst nettverk.

Bruker altså Wireless zero configuraion og vdm. jeg ikke slår av wireless etter at jeg har startet PC-en får jeg "lagg spikes" når jeg spiller ect.

Lurer på om det er noe å gjøre med dette. Har søkt litt i forumet, men jeg har kun funnet hvordan man slår av,

men problemet er jo at jeg må slå det av hver gang jeg starter PC-en. Dersom jeg har "avslått" hele tiden, vil ikke internett funke, selvfølgelig. Jeg trenger altså en permanent "behandling".

Ikke kom med noen svar som; skaff deg kabel, for det er uaktuelt :p

Ellers er svar tatt i mot med åpnende armer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han la7dfa.com har noen gode tips - se etter postinger fra ham - det er en link i signaturen hans.

Men jeg hadde samme problemet her - fant ut at alternativene var:

1) slå av Windows Zero Configuration og bruke konfigurasjons-programmet som fulgte med den trådløse adapteren i stedet. Det hjalp litt, men var fremdeles ustabilit - særlig til spilling. (litt gammelt trådløst nettverkskort antagelig)

2) kjøpe en ruter til ca 500 kr (linksys WRT54GL) og legge inn 3.parts programvare (dd-wrt, tomato). Da kan den settes opp som en trådløs "bridge" mot det aksesspunktet du allerede har. Det trådløse kortet kan deaktiveres, PCen kobles til den nye ruteren med ledning og "tror" den er rett på nett. Det er ikke noe som helst lag eller spikes og ping blir bare noen millisekunder høyere. Dette gjorde jeg og er kjempefornøyd. Alt port-åpning og så videre skjer som før i det eksisterende aksesspunktet, ingen endring der er nødvendig.

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...