gigax Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei. Jeg har nå en router som jeg bruker, men jeg har ikke noe behov for trådløst nettverk, og vil derfor bytte til switch. HVA trenger jeg? En switch, som jeg kobler i veggen på samme måte som routeren? Kan noen linke? Trenger jeg noe annet? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du trenger en router. Og det har du. Ser ikke helt problemet ditt, går vel ann å bare skru av det trådløse nettet? Lenke til kommentar
gigax Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Routeren eter opp 1/5 av linja mi, også er det en haug av porter mm. som er stengt. Og på den routeren, er det umulig å åpne de. Lenke til kommentar
kjell arne Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvis du bare har en PC, trenger du bare modemet for å koble til Internett. Det er mulig du har kombinert modem og ruter, men det vanlige er vel at et modem er koblet mellom ruteren og inn-linja. Ruteren har ofte integrert en switch (som du tydeligvis har), som du kan koble flere PCer til (enten med kabel eller trådøst). Jeg vil likevel anbefale å beholde ruteren, fordi det øker sikkerheten. Om problemet ditt er at du da samtidig har et trådløst nett som du ikke trenger, kan du vel bare slå det av. Eller stenge det med et komplisert passord. Gjøres i ruteren. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Problemet er at routeren gjør at jeg ikke kan bruke bittorrent, gjør CS helt mongo og mye mer. Og nei, det er ikke mulig å åpne portene, fordi den delen av menyen inne på routeren ikke finnes. Har innebygd modem Lenke til kommentar
kjell arne Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Du har sikkert fått router/modemet ditt fra ADSL-leverandøren. Hør om de ikke har et modem til deg. Det er kun det du trenger dersom du har bare en PC. Men hvilken router er det du har som ikke kan konfigureres? Lenke til kommentar
gigax Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg er hjemme på ferie nå, men jeg skal si det så fort jeg kommer tilbake til hybelen min. Har googlet den x antall ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå