Gå til innhold

Billigst mulig skjermkort for WoW.

Madrigal

Anbefalte innlegg

Finnes det et PCIE-kort til en veldig billig penge som klarer å dra WoW på et akseptabelt nivå? Pcen den er beregnet på er ganske svak i utgangspunktet (512 mb ram, 3000+ amd prossesor og et ATI Xpress 200 intergrert skjermkort), så alt jeg er ute etter er et kort som klarer å få WoW til å kjøre på et akseptabelt nivå (25+ fps). Jeg setter gjerne de grafiske innstillingene på et minimum, det hadde bare vært kjekt å kunne raidet en gang eller to i jula. :)

Har for øvrig sett på Sapphire Radeon X1950 GT, men synes det er i dyreste laget. Og vil det ikke bli litt overkill for resten av pcen uansett?

Edit: Det må forresten ha analog inngang, ikke kun DVI.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger så absolutt ikke noe sterkt kort for WoW, da jeg har kjørt WoW på maksimal grafikk uten noen problemer med en 3ghz Pentium 4, 1Gb DDR ram og Sapphire Radeon X800.

Så du finner billigere som driver WoW, men ville heller ha oppgradert minne.

Lenke til kommentar

Takk for svar, -Torb. Som sagt er det ikke kvaliteten på grafikken jeg bryr meg mest om her, jeg ønsker bedre flyt. Jeg vil heller ikke investere mye penger i dette, da det er ikke er min egen pc.

Med dette i tankene, er det virkelig mer minne som er den beste løsningen, kontra å oppgradere fra intergrert til dedikert skjermkort?

Lenke til kommentar

Jeg vil si det, ja. Hvis du kjører alt grafisk på minimalt, så skal ikke skjermkortet være det som tar støyten. Men jeg mener i hovedsak at ett X1950GT vil være veldig over-kill i forhold til 512 MB RAM, men en lett oppgradering av begge hadde gått an, da du finner mye av de gamlere kortene til gode priser nå.

GeForce 8500GT ville jeg kansje ha sett litt nærmere på. Men er litt for lite oppdatert på PC for tiden, så hvis noen kunne avkrefte/bekrefte mine påstander så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Du kan jo også sjekke bruktmarkede.

Beklageligvis er det slik at under raids, der det er mange enheter som kontinuerlig er på skjermen, belastes ram'en betraktelig. Jeg fikk problemer med 1gb ram i wowtiden min, og selv om det var 40+ deltakere per raid, var ikke grafikken like bra på pre-bc instancene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...