Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jasså, der sitter eieren ja , ikke reint ilte vifter heller. *bilde* Her sitter da en kald Wheelman og spiser pølse i knepbrød (ja, har ikke mere pølsebrød) og snakker med Sindre på MSN etter en kald kveld foran skjermen(e) /me tidligere i kveld :!: : Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og, Andrull, jeg ser deg nok på bunn av siden her, har ikke du lagt deg enda? /internt Viftene må nesten til på slik ømfintlig hw(spesielt hk). Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Sier du som klarte og kortslutte skjermkortet ditt? :!: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor for de nervøse, det funker igjen nå Endret 23. desember 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Sier du som klarte og kortslutte skjermkortet ditt? :!: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor for de nervøse, det funker igjen nå Ja. Var utrolig klabbete gjort. Skjer nok ikke igjen nei. Ser forøvrig ut til å klare 3DMark06 på 684/1674/2100 nå, noe som ikke er så ille. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) The Ghost: Unnskyld meg, men jeg driver da å bencher, og jeg bor i porsgrunn Har bare hatt ett travelt halvår! Har en fin fasekjøler her som kan prøves, er du gira på det eller? Endret 23. desember 2007 av MasterMind2k Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Gårkveldens resultater: Tok litt XP SP2 vs. SP3 RC1-testing først, som diskutert lengre fram i tråden. SP2: SP3: Noen som sa kjølig? Kveldens beste 3DMark06-run: Etter litt om og men og mye testing, gikk GTX'en til slutt en runde 3DMark på 684/1728/2100MHz(Kjerne/Shader/Minne(DDR)) SuperPI: Her klarte jeg hvertfall bedre etterhvert enn dette bildet, siden jeg fikk pressa quad'en endel mer med bare en kjerne aktiv(hovedkortet mitt sliter med quad). Skal kjøre dette på nytt senere en gang. Høyeste suicidescreen med alle kjerner aktivert ble 3479MHz. Valideringslink. Med bare en kjerne aktivert gikk det derimot endel bedre. Der kom jeg opp på 3750MHz før den hengte seg. Valideringslink. Testet med opptil 1.7v på både CPU og NB, men den ville ikke lengre. Testet maks-FSB med bare en kjerne aktivert også. Der stoppet den på 420MHz. Valideringslink. Fremtidige mål er å komme over 50k i 03. Får se når neste benchekveld blir. Om ikke så altfor lenge hvertfall. Endret 23. desember 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) dp@ Eg er med på rør til GPU, hvis ikkje dte blir alt for dyrt The Ghost@ Korleis deaktiver du 3 kjerner? Med tørris klarte eg å kome oppi 4,4 ghz med quaden med alle 4 kjernene... EG har jo sjukt dårlege score i 3dmark05 og 06 i forholdt til dokke. SetFSB virka ikkje på Abit kortet mitt heller, så eg var nødt til å boote på hastigheten.... Endret 23. desember 2007 av tharshan Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 dp@ Eg er med på rør til GPU, hvis ikkje dte blir alt for dyrt The Ghost@ Korleis deaktiver du 3 kjerner? Med tørris klarte eg å kome oppi 4,4 ghz med quaden med alle 4 kjernene... EG har jo sjukt dårlege score i 3dmark05 og 06 i forholdt til dokke. SetFSB virka ikkje på Abit kortet mitt heller, så eg var nødt til å boote på hastigheten.... Prøvd ClockGen da? For å velge antall kjerner som skal være aktive: Kjør - msconfig- Boot.ini - Advanced Options - /numproc 1-4 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Ikke ille Sindre , tror jeg leder i SuperPi enda ,men du haler da innpå i 3Dmark. Og scoren din med så lav CPU frekvens er slett ikke ille!. Også var det syk forskjell på SP2 og SP3 i SuperPI da Ga du opp julemiddagen i dag? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Ikke ille Sindre , tror jeg leder i SuperPi enda ,men du haler da innpå i 3Dmark. Og scoren din med så lav CPU frekvens er slett ikke ille!. Også var det syk forskjell på SP2 og SP3 i SuperPI da Ga du opp julemiddagen i dag? Du har da endel høyere CPU-frekvens også, så det er ikke så rart. Må se om jeg tar en liten runde ikveld igjen med SuperPI og 3DMark03... Har litt lyst til å dra scoren over 50k i 03. Må sove litt også. Og ja jeg sto opp kl. 9 idag. :!: Endret 23. desember 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg skal teste Ricky Tweak i dag, for så og kjøre 03, håper på gode resultater da ja Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skal over 50k i 03 jeg å Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Åssen klarte du det? :!: Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 er du gira på det eller? :yes: Men det må bli i Januar en gang da jeg har det veldig travelt jeg og Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 I januar en gang passer meg meget bra det, så dette må vi få til! Kan hende jeg går til innkjøp av en fasekjøler til faktisk, så da kan vi jo jakte singlecard rekorder (fase på cpu og skjermkort!) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Da har jeg godt nytt til dere forumfolk Jeg har blitt tilbydt og teste AMD Phenom 9600 Black Edition, kommer på døra mi i dag Det blir julaften TO ganger det!, den kommer i form av komplett PC, men skal vel tynes en del kjenner jeg meg selv rett, hvis jeg får lov da Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det vil vi gjerne se resultater på ja. Mine mål og håp for jula blir nok å komme under 14 sek i SuperPI og over 50k i 3DMark03. 3DMark01 og Aquamark skal også testes. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Sindre Aleksander: Jeg har klart 13,390 på min E6600 (retail, så ikke så veldig klokkbar), så den Q6600'en din klarer nok det samme:) Mitt mål er under 13 sek:D Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Sindre Aleksander:Jeg har klart 13,390 på min E6600 (retail, så ikke så veldig klokkbar), så den Q6600'en din klarer nok det samme:) Mitt mål er under 13 sek:D Dessverre har jeg et hovedkort som klokker skremmende dårlig med quad, ellers ville det nok vært en grei sak ja. Var nede på 14.3xx igår kveld, men på høyere frekvenser hengte den seg. Dette med bare en kjerne aktivert for å få til høyere frekvenser. Må teste med litt bedre kjøling på NB. NB kunne dessuten ha trengt litt mer volt(Maks er på 1.7v). Bedre optimalisering av minne og bedre klokk på CPU så skal det nok gå greit ja. Er også om å gjøre å finne en bench-stabil klokk med en/to kjerner som funker i 3DMark 01-05. Avventer benchinga til lengre ut i jula. Blir natta nå. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Er også om å gjøre å finne en bench-stabil klokk med en/to kjerner som funker i 3DMark 01-05. 3D05 støtte vel flere kjerner? Avventer benchinga til lengre ut i jula. Gir du opp allerede?, eller er jeg litt harcore hwnerd når jeg bencher smått på julaften? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Er også om å gjøre å finne en bench-stabil klokk med en/to kjerner som funker i 3DMark 01-05. 3D05 støtte vel flere kjerner? Avventer benchinga til lengre ut i jula. Gir du opp allerede?, eller er jeg litt harcore hwnerd når jeg bencher smått på julaften? Gir langt ifra opp. Bare litt smålei formatering og installasjon av alt på nytt hele tiden. I tillegg tar det på å benche 5 timer hver natt. Kommer forhåpentligvis sterkt tilbake! Edit: Kanskje det blir noe på dagen i morgen, men ellers blir jeg borte over natta og tar kanskje litt igjen natt til 2. juledag. Endret 24. desember 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 nope 06 er den første til å støtte flere kjerner så langt jeg vet, men natt folkens Merry Christmas to all ....... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Ok Jeg kommer ikke til og få sove i natt, kommer til og ligge og riste i senga av tankene på og benche med en AMD Phenom 9600 BE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå