Itw Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Heisann Sitter i dag med et lite luksus problem. Har pr i dag 2 internettlinjer i huset. Lurer da på om jeg kan sløyfe de sammen til 1, så servern min kan benytte begge to til torrent's f.eks.. Har i dag: 12mb fra start 5\5 fiber Kan jeg på noen måte koble disse til så jeg får f.eks 17mb i nedlastings hastighet? Og kan routern min gjøre det? Har DGL-4300 gaming routern i fra D-Link Så om noen vet at det er mulig så hyl ut, hadde vært gøy siden jeg skal ha disse to linjene i ca 2måneder:) Pga litt feil med oppsigelsetid:( Så hadde jeg i det minste fått utnyttet det og ha 2 linjer Dette vil jo være noe ala det og bruke 2 ISDN linjer sammen eller? Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vet ikke om det er mulig med den du har, men denne kan det: http://draytek.co.uk/products/vigor2910.html koster ca 1700kr Tror ikke det er helt det samme som to isdn-linjer pga at du der sannsynligvis bare har ett brukernavn/passord Den enkleste måten å gjøre dette på er kanskje å sette opp en egen PC på 12Mbit linja som du bruker til nedlasting, og så bruker du 5/5 linja til surfing og andre ting. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 eller har 2 kort i en pc og bruke eks lyse til torrent, og andre til iptlf og sånt, den bruker 2 wlan kort, men akuratt det samme for lan kort. skriv en guide for det før her ut kopi av den: - Bruke 2 wlan linjer på en gang. Hvis du er PRO leecher så finner du fort ut at en linjer er for lite. Det finnes ikke noe bra løsninge for og koble 2 linjer sammen til 1 linje, MEN du kan bruke dem til forsjelige ting. eks : torrent på linje 1 , og irc,web,iptlf på andre linja. Du trenger først og frems 2 wlan kort eller 2 router(wrt54gl) eller knote til med wds. Har du 2 wlan kort i PC-en så er det bare gå på www.showmyip.com .den linja du bruker det er hoved linja. Det som er viktig er at dem har forsjelige sub net. eks: wlan1 = 192.168.1.1 og wlan2 er 192.168.2.1 For og eks bruke torrent på andre linje bruker du "bind ip" flere programer har det, men ikke alle. I utorrent trykk på ctrl+p , trykk på advandst. fyll ut disse under, bare skrive i value felte og trykk "set" net.bind_ip: 192.168.1.128 net.outgoing_ip: 192.168.1.128 net.outgoing_port: 23344 hvis du har 1 lan kort som alt er koblet inn på gjør som under det glemte jeg og ta med i guiden har skrevet det flere steder her en jeg har skrivet før : først av alt, det går ikke,MEN.... du kan heller ikke "trunke" dem sammen til en linje, MEN du kan lett splitt den ved at eks: www, irc,iptlf. går på wlan1 og torrent,osv går på wlan 2. (eller splite inet i 2) sier det ikke er lett, en rask guide : sjekke at dem har forsjelige ip'er eks: wlan1: 192.168.1.1 wlan2: 192.168.2.1 (har dem ikke det bytt til det) sett fast ip på PC-en din til ip: 192.168.1.10 mask: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 dns 195.159.0.100 så trykk på oky så det lagre seg, gå til bake til samme sted, så trykk "advandst" i bunden. så trykk legg til ip. fyll ut: 192.168.2.10 i route som kommer opp og mask 255.255.255.0 trykk så legg til gateway i bunnden på samme siden, legg til 192.168.2.1 trykk oky på alt sammen. start cmd og ping 192.168.1.1 sjekk at den svarer. så ping 192.168.2.1 sjekk at den svarer. da har du linke til begge routern på 1 wlan kort. neste gå på www.showmyip.com , den wlan som kommer opp der er primære linken din. vil si www,og andre ting, som du ikke kan bruke "bind ip" ip i utorrent og sånt under options og advandst har du noe som hetter net_bind-ip eller noe. der skal du skrive inn 192.168.2.10 , husk og fyll ut en port mellom 1024 til 65000. samme på ip_inn(skrive 192.168.2.10) , noen ganger slipper du og skrive port og sånt men bare og test det er 4 valg så ikke så mye og teste. på alle andre programer må du finne "bind-ip" har dem ikke bind ip bruker dem default linja ja skrev bare rask ned, er faktisk en måte som funker :-9 veit det er masse skrive feil Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Om du har to nettverkskort så kan du markere tilkolbingene i nettverkstilkoblinger og trykke på Opprett Bro mellom tilkoblinger, eller Bridged mode om du har engelsk. Dette gjelder da XP. Da vil de to oppføre seg som en.. tror jeg Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Om du har to nettverkskort så kan du markere tilkolbingene i nettverkstilkoblinger og trykke på Opprett Bro mellom tilkoblinger, eller Bridged mode om du har engelsk. Dette gjelder da XP. Da vil de to oppføre seg som en.. tror jeg da vil du bare linke dem så dem er på samme netverk. MEN ikke bruke 2 linjer på enn gang. Bridged mode er for og overføre fra wlan til lan eks. (ikke BRUKE 2 linjer) Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det vil nok ikke funke for fem flate øre, Flimzes dessverre. Tar meg rettigheten til å spørre ranvik et kvikt spørsmål; vet du om det går ann å binde programmer til andre gateways i samme subnet? Ser for meg at det hadde funket, egentlig. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Det vil nok ikke funke for fem flate øre, Flimzes dessverre. Tar meg rettigheten til å spørre ranvik et kvikt spørsmål; vet du om det går ann å binde programmer til andre gateways i samme subnet? Ser for meg at det hadde funket, egentlig. jeg har testa ganske mye og har ikke fått det til og funke med bind ip hvis du har begge på samme subnet. eks(detta vil ikke funke): router: lan1: 192.168.1.1 mask:255.255.255.0 lan2: 192.168.1.254 mask:255.255.255.0 på din pc: din ip1: 192.168.1.3 mask:255.255.255.0 grunn til at den over ikke funker er at windass ikke veit hvem av korta den skal bruke når den skal sende ut eller hvis du bruke 1 kort, siden binde ip sier bare bruk den ip'en til den kort her som den har til gang til. det som vil funker er det oppsete her: router: lan1: 192.168.1.1 mask:255.255.255.0 lan2: 192.168.1.254 mask:255.255.255.0 din pc: din ip1: 192.168.1.3 mask:255.255.255.128 gw: 192.168.1.1 din ip2: 192.168.1.130 mask:255.255.255.128 gw: 192.168.1.254 NB:husk bruker du 1 lan kort så kansje du må bytte om rekke følgen på gatewayen, vil si "grensesnittmatrikk" (default er auto) Endret 22. desember 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Aha, skjønner. Jeg mente over ett stykk nettverkskort, ja. Jeg har dog sett litt på, og kjører en pfSense router nå, hvor den har en mulighet til å loadbalance over TO WAN interfaces. Dette høres spennende ut, og skal visst funke med round-robin teknikken, slik som LACP. Har du noe erfaring med dette? Endret 22. desember 2007 av Ben-o Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det vil nok ikke funke for fem flate øre, Flimzes dessverre. Tar meg rettigheten til å spørre ranvik et kvikt spørsmål; vet du om det går ann å binde programmer til andre gateways i samme subnet? Ser for meg at det hadde funket, egentlig. Hehe, jeg har bare sett at man kan bridge de samme og tok en rask gjettning på at det kanskje ville tillate en å belaste begge linjene samtidig . Men da vet jeg det Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Aha, skjønner. Jeg mente over ett stykk nettverkskort, ja. Jeg har dog sett litt på, og kjører en pfSense router nå, hvor den har en mulighet til å loadbalance over TO WAN interfaces. Dette høres spennende ut, og skal visst funke med round-robin teknikken, slik som LACP. Har du noe erfaring med dette? kan ikke si jeg har noe spesielt bra erfaring med 2 linjer som blir 1 stor. på web og sånt funker det greit. bruker du den på torrent (private sider blir du banna for dele konto med andre) så funker det og greit med pfSense. det som ikke jeg fikk til og funke noe bra var ftp, og singel tilkoblinger(eks irc,iptlf,osv. self om du bruker pfSense må dem har forsjelige ip ranger, og du må 3 netverks kort(skal gå med 1 men fikk det aldri til og funke) ar enklere med 3 kort. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jau, holdt på ei stund nå. Gjort all konfig på ruteren, og kjører med tre nettverkskort. Eneste som ikke funker nå er oppsettet på en bærbar som jeg bruker som bridge til naboens usikrede trådløse nettverk : ( Alle nettverkene har forskjellige nettverk-IDer, så det burde funke så fort jeg får bridgen til å funke. Det skal funke å bridge et trådløst og et trådbundet nettverkskort, ja ? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jau, holdt på ei stund nå. Gjort all konfig på ruteren, og kjører med tre nettverkskort. Eneste som ikke funker nå er oppsettet på en bærbar som jeg bruker som bridge til naboens usikrede trådløse nettverk : ( Alle nettverkene har forskjellige nettverk-IDer, så det burde funke så fort jeg får bridgen til å funke. Det skal funke å bridge et trådløst og et trådbundet nettverkskort, ja ? hadde jeg vært deg hadde jeg bare shoppa en/to eller 3 router av typen wrt54gl og lagt inn dd-wrt , så satt dem alle i client routed mode. hvis du synes wrt54gl er for dyr har du og den her : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92740 dirt med den er at den kan ikke bytte antenne på den, og du kan ikke kjøre poe til den siden den går på 3,3volt. og du kan ikke kjøre openwrt og aircrack med den :-( (alle disse tinga kan du med wrt54gl) for mer info google bruker navn mitt og legg til openwrt. Endret 23. desember 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Joda, har kikket litt på de der. Må visst kjøpe L-versjonen for å få god nok hardware for å kjøre tredjeparts firmware? Det enkleste hadde vell kanskje vært et trådløst nettverkskort å fyre i pfsensen, men da blir vell kanskje mobilitet et problem, siden alle serverne står i kjellern >.<, og hvis man kan modde PoE også på den blir den jo optimal for slikt. Lenke til kommentar
mark Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/DrFTPD kansje ikke så aktuelt for deg, men er i prinsippet det du ser etter Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Hmm var ikke enkelt dette nei ser jeg... Problemet i dag er jo at jeg har jo kun 1 trådløs router, og får jo ikke begge linjene inn i den. Men servern min har 2netverkskort kablet da, men er jo ikke noe problem og strekke 1 kabel til den i fra ADSL modemet, og en i fra fiber'n. Kan jeg da bruke løsning 2 ranvik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå