Gå til innhold

epia m9000 og mandrake ?


Anbefalte innlegg

planen er å bygge meg en server for nettverket mitt.

har fra før av en cele 300 som kjører xp som server-greiene mine nå, men jeg begynner å merke at xp ikke helt er "lagd" for server ting og tang..

 

derimot har jeg skikkelig lyst til å lære meg linux siden det passer bra med både interesser og utdannelse..

 

tenker på dette oppsettet :

epia m9000 m/via c3 933 MHz (specs

512 mb pc2100 ram

seagate barracuda V 120 gb

"vanlig" pci nettverkort

og cisco wlan kort pci (husker ikke helt nøyaktig navn)

på pci riser kort (specs

 

men så har jeg hørt at mandrake som jeg har tenkt å bruke ikke støtter c3 prosessor (hvertfall noen av distroene, men jeg vet ikke hvilke)..

er dette bare tull, eller er jeg nødt til å finne meg en annen distro hvis jeg skal ha dette hovedkortet ?

 

postet link til en test av kortet der alle chipset og stash er beskrevet.

kikket på mandrake sin side for å funne ut om hovedkortet var støttet, men de hadde visst ikke et eneste via hovedkort i registeret sitt så jeg er helt blank på om det funker eller ikke..

 

kan noen gi meg et klarsignal på at alt på hovedkortet er støtte av mandrake 9.. har null peiling på linux, så jeg kan ikke kompilere kernel eller kødde noe særlig for at ting skal virke, så det må virke "rett ut av boxen"

 

lurer også om cisco wlan kort er støttet.

 

(kan eventuelt også kjøre red hat siden de har litt forkjærlighet for epia kortene, men hadde foretrukket mandrake..)

 

på forhånd takk

 

soniX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...