Gå til innhold

Tidenes actionfilm - Hvilken fortjener rollen synes du?

Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nesten litt trist å være så repeterende kjedelig, men det er nok Die Hard som har gitt den desidert beste actionfølelsen. Det var noe nytt med McClane. En uberkul "anti-helt" som hadde alle odds mot seg og som var innesperret på et geografisk svært begrenset område. Bruce Willis var allerede helten min via tv-serien Moonlighting og når jeg så han i Die Hard innfridde han så til de grader.

Har også sansen for Lethal Weapon av de rene actionfilmene, samt at Dirty Harry er noe eget. Selv om det er mer stillferdig action. Drømmen hadde vært å se Sergeant Martin Riggs og John McClane i en og samme film....

Den beste action har jeg fått gjennom Terminator-filmene, Predator, Bourne Ultimatum,Mad Max-filmene, Transformers, Spider-Man, Kill Bill, Robocop og Speed

Er også noen westerns, men de faller litt i egen kategori føler jeg. Samme med endel thrillere/sci-fi.

Vil også nevne The Adventures of Robin Hood (1938) som et litt mer obskur tips(så den fordi den var på en eller annen toppliste for actionfilmer. Måtte si meg enig). Errol Flynn <3

Lenke til kommentar
Equilibirum er årleit den, men pga lavbudsjettspreget og det litt for store fokuset på denne overdreven Gun Kata opplegget, så når den ikke helt opp i hverken i Sci Fi eller actionsjangeren for min del.

Tidenes actionfilm?

Ligger mellom, som du sier, Equilibrium, Die Hard, den siste, nåværende James Bond filmen, og Rambo: First Blood.

Om filmene er likebra, det mener jeg ikke :wee:

Men, sett på med henda grabba rundt ballane, da er de like.

Lenke til kommentar

Tidenes actionfilm må jo bli Die Hard! Ingen over og ingen ved siden av.

I tillegg vil jeg legge til Transformers. Ikke tidenes actionfilm, men en av de beste som har kommet den siste tiden.

EDIT: Glemte The Matrix. Den også kan være med å kjempe om tittelen.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

I tillegg vil jeg legge til Transformers. Ikke tidenes actionfilm, men en av de beste som har kommet den siste tiden.

Jeg syns The Matrix blir feil å si. En ekte hardbaska actionfilm må starte og slutte i samme film.

Lenke til kommentar

Jeg syns The Matrix blir feil å si. En ekte hardbaska actionfilm må starte og slutte i samme film.

Jeg mente den første Matrix filmen da.

Lenke til kommentar

Jeg mente den første Matrix filmen da.

Er jo bare den første Matrix filmen som heter The Matrix :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...