Gå til innhold

Tidenes actionfilm - Hvilken fortjener rollen synes du?

Snorre

Anbefalte innlegg

Har du noen gang sett en actionfilm og tenkt at dette må være den beste actionfilmen du har sett? Vel, jeg har og filmen heter Equilibrium. Ikke bare inneholder filmen råtøffe actionscener. Den har til og med en historie og et plot som faktisk holder mål. Ikke nok med det. Christian Bale innehar hovedrollen og gjør en glimrende jobb som Jon Preston. Historien er fengende og filmen er i det hele tatt veldig god! Dessuten er "kampsporten" de har utviklet spesielt for denne filmen meget stilig. En video som viser de fleste om ikke alle skyte/slosse-scenene i filmen:

Advarsel: Videoen kan innholde spoilers!

Hvilken film er tidenes actionfilm for dere? :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar bare at du mener Equilibrium? Grei nok film det, gav meg aldri den store WoW! opplevelsen.

For meg kommer det alltid til å være Die Hard med Bruce Willis. Ingen over, ingen ved siden.

Ja, mener Equilibrium. Tastaturet på min bærbare som er sløvere enn jeg liker. Kanskje jeg bare er vant til litt mer sensitivt tastatur. Who knows? Men jeg fikk nå hvertfall et kick av å se filmen. Har sett den fire ganger og har enda ikke gått lei. Desverre er DVD-en borte, og jeg aner ikke hvor den er blitt av.

Lenke til kommentar

Synes første Matrix-filmen var utrolig bra! Historien, plottet, skuespillerprestasjonene og alt var egentlig perfekt. Men så kom toeren og ødela det hele. Treeren rettet litt opp i inntrykket, men greide fortsatt ikke å heve triologien til enerens nivå. Toeren hadde for mye fokus på slosse-scnene, mens tre-eren var ren CGI-runking for å si det på den måten. Eneren var på sin ide ineressant, vekket til live noen filosofiske ideer og lot seeren sitte igjen med en litt underlig følelse. Elsket eneren med andre ord.

Lenke til kommentar

Yesterday we were an army with no country, tomorrow we must decide which country we want to buy! sier tidenes bad-guy fra min personlige favoritt actionfilm, Die Hard: With A Vengeance. En herlig film, med et hektisk og eksplosivt plot som driver historien frem i et ellevilt tempo. Dessuten utgjør den alkoholiserte McClane og smårasisten Zeus et supert radarpar. Die Hard 3 er en flott oppfølger fra den litt gråe 2'ern, og en absolutt "must-see" film for alle som er glad i sjangeren.

Ellers vil jeg bare si at jeg ikke synes Scarface kan klassifiseres som en ren actionfilm. Det kan trygt plasseres i gangstersjangeren.

Andre filmer som fortjener hederlig omtale: Terminator 1 & 2, The Rock, Face Off, True Lies, Aliens, Mission Impossible 2 & 3, Bourne trilogien, Die Hard, The Matrix...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg vil bare si: Double Impact.

En av mine favoritter nå for tiden.

kanskje ikke "tidenes actionfilm" men en litt mer ukjent "utfordrer"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...