Gå til innhold

Årets nordmann? Confused!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et dårlig år, med andre ord.

Bra sagt.

Men at hu fikk den tittelen er i og for seg merkelig med tanke på ordspillet. Men finnes det ikke andre som fortjente den bedre? Jeg mener det bare er Norge som prøver å si at vi ikke er rasistiske... Et ord som for meg ikke betyr noe lenger siden det blir brukt i helt feil situasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg mener det bare er Norge som prøver å si at vi ikke er rasistiske...

Enig. Alt for å gjøre opp for de så veldig rasistiske ambulansesjåførene.

Jeg mener den saken ikke var rasistisk, men heller en feilvurdering gjort av ambulansesjåførene. Dette skjer stadig vekk i de fleste sammenhenger, men ble blusset veldig opp som rasistisk her.

VG har senere hatt flere saker hvor nordmenn har blitt latt i stikken av politi og ambulanse. De har en ting til felles. De bryr seg mer om å bli friske enn å klage på gud og allmann. Dessverre så tror "vi" på det vi leser :roll:

Lenke til kommentar
Jeg mener den saken ikke var rasistisk, men heller en feilvurdering gjort av ambulansesjåførene. Dette skjer stadig vekk i de fleste sammenhenger, men ble blusset veldig opp som rasistisk her.

Det har vel i etterkant kommet fram at ambulansesjåførene faktisk handlet på bakgrunn av hudfarge.

Lenke til kommentar

Så, du mener å si, The_Fire. At hvis det er en nødsituasjon, la oss si at en person har mistet en fot, og blør seg i hjel. Og trenger hjelp umiddelbart. Så ringer han til sentralen på sykehuset (eller hva enn de har samtaler med) og sier at han blør i hjel, og gir adresse og slikt. Så sender de ut en ambulanse, så får sjåføren vite at vedkommende som er døende er av mørkere kontraster (haha, måtte bare :p), så orker han ikke å gjøre noe likevel?

Lenke til kommentar
Så, du mener å si, The_Fire. At hvis det er en nødsituasjon, la oss si at en person har mistet en fot, og blør seg i hjel. Og trenger hjelp umiddelbart. Så ringer han til sentralen på sykehuset (eller hva enn de har samtaler med) og sier at han blør i hjel, og gir adresse og slikt. Så sender de ut en ambulanse, så får sjåføren vite at vedkommende som er døende er av mørkere kontraster (haha, måtte bare :p), så orker han ikke å gjøre noe likevel?

Nei. Og jeg aner ikke hvor i setningen min du finner dette avsnittet, eller hvorfor du i det hele tatt tar det opp.

Lenke til kommentar

Det som var så ironisk med hele saken var jo det at det ble omtrent mer sympati ovenfor Kohinoor enn den personen som ble påført skadene/nektet amublansehjelp. Jeg synes prisen var gitt til feil person ettersom det er flere som har hatt større problemer mot helsevesenet før og kjemper større kamper. En annen ting som var latterlig var jo at hele opplegget ble jo omtrent som PR for artistkarrieren hennes etterhvert....

Lenke til kommentar
Synes Ali eller Muhammed skulle få den. Må jo vise verden at alle er velkommen her i landet!

Kunne like gjerne gitt den til Mullah Krekar fordi han ikke har vist seg sååå mye på TV som før :roll:

Men tatt rett ut av lufta en som hadde fortjent prisen bedre kan være... Lars Monsen. Respekt til den mannen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...