Tomeito Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 At ingen har anbefalt The Clash til nå er en skam! Fullstendig god musikk er det! Få band har like stor musikalsk vidde som de bruker, og det bra!, få har lignende låtskrivere som Joe Strummer og Mick Jones og få har laget like fullstendige albume som dem. Dermed basta Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Opeth blir vel bare mer og mer fascinerende synes nå jeg da, fikk omsider Ghost Reveries plata idag. Varm dritt rett pg slett. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Heisann, alle sammen. Jeg har et litt uvanlig problem (?). Jeg hører ikke på noe musikk. Jeg går ennå på skole, og så godt som alle andre enn meg har noen favoritter, noe å putte på mp3-spilleren (for ikke å snakke om en grunn til å ha en mp3-spiller) og høre på når læreren ikke merker det. For meg er musikk et ''must'', en kulturell ting og noe jeg hører til daglig. Jeg tror at det ikke har gått en eneste dag uten musikk i mitt liv siden jeg startet å høre på det. I skrivende stund vil jeg anbefale duoen Pete Rock & CL Smooth, i tillegg til Gang Starr. Dette går da under sjangeren hiphop. Og tro meg, dette er helt utenom det vanlige mainstream-hiphopet. Disse gruppene representerer ekte hiphop og slik det var på 90-tallet. Glem 50 Cent, glem Soulja Boy, og glem resten som blir spilt på radion. Ekte hiphop vil føre deg til det som en gang var hiphop - nemlig på 90-tallet. Videre vil jeg anbefale: A Tribe Called Quest, Nas, Little Brother og De La Soul. Lykke til med høringen og lykke til med høringen i denne avslappende sjangeren, nemmlig hiphop. Synd at folk skal ha fordommer mot hiphop-lyttere, etter det hiphop har ført seg til. Edit: Leif var innom. Endret 22. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Opeth blir vel bare mer og mer fascinerende synes nå jeg da, fikk omsider Ghost Reveries plata idag. Varm dritt rett pg slett. Har du sjekket ut Blackwater park? Ifølge meg er det den beste plata til Opeth. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 At ingen har anbefalt The Clash til nå er en skam! Fullstendig god musikk er det! Få band har like stor musikalsk vidde som de bruker, og det bra!, få har lignende låtskrivere som Joe Strummer og Mick Jones og få har laget like fullstendige albume som dem. Dermed basta Dermed basta? det er vell det du synes. Jeg synes Mick Jagger og Keith Richards er de beste låtskriverne, pluss at rolling stones har större variert vidde en Clash. Sjekk ut Rolling Stones! Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Går jo ann å prøve litt Dimmu Borgir etc for å teste om du liker litt norsk musikk også. Ellers kan jeg anbefale mange av de som er nevt tidligere. Metallica og In Flames er favorittene mine av disse, men mange jeg ikke har testa ut. Ellers har Nightwish, Disturbed, Pantera, Slayer, Rage Against the Machine, Nirvana, Soil, Soilwork, Stratovarius, KoRn, Joe Satriani, Hendrix og andre mye bra, som er verdt å teste. Kommer kanskje med noen sangeksempler etterhvert. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Sjekk ut Rolling Stones! AMEN. Pink floyd bør du også høre på. Echoes er best of album.. Hvis du vil høre på noe norsk musikk, synes jeg at BigBang er helt fantastisk! MÅ høres! Hvis du ikke vil høre på norsk musikk, drit i det. Hør på BigBang. BigBang er bra. Best. De har btw nettopp gitt ut et best of album (Something Special.) Nydelig Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Her er jo noen gode album innen det mer klassiske rocken: The Who - Who's next, Bob Dylan - Highway 61 revisited, Bob Dylan - Desire, The Beatles - Rubber soul, The Beach Boys - Pet sounds, The Beatles - Revolver, The Beatles - Sgt. Pepper lonely hearts club band, The Beatles - Abbey Road, The Doors, The Doors, Steppenwolf - Monster!, John Lennon - Plastic Ono Band, Led Zeppelin - Led Zeppelin 4, Pink Floyd - Dark side of the moon og mye, mye mer. Beklager viss dette ble litt mye, skal prøve å begrense meg mer neste gang. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vil anbefale Porcupine Tree, et nytt band jeg har virkelig fått sansen for. Godt album: In Absentia. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vil anbefale Porcupine Tree, et nytt band jeg har virkelig fått sansen for. Godt album: In Absentia. Andre gode album: Deadwing og Fear of a blank planet. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jepp. Har ikke hørt FBP, men Deadwing er snop! Lazarus er en sang jeg pleier å settet på repeat. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) i begynnelsen når du vil høre musikk begynner du fort å like band som metallica, og den slags, prøv å ungå det, da blir du fort lei musikken grupper (med album) eg anbefaler: beatles (british pop rock) muse (neoprog) radiohead (alt pop/rock,indie?) opeth - deliverance(progressiv metall). damnation (rock,"jazz", metall, prog, alt egentlig) pink floyd - dark side of the moon (prog rock), atom heart mother (prog,art rock) pantera (heavy metall/trash) grateful dead (folk rock?) the shins(indie) cake -comfort eagle (alt/indie rock) Led zeppelin (blues-rock, heavy metall) Procol harum (prog rock) Endret 22. desember 2007 av xersess Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Sjekk ut Rolling Stones! AMEN. Pink floyd bør du også høre på. Echoes er best of album.. echoes er no egentlig ein sang på albumet Meddle. flott sang ja Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 ...Men også et Best of-album. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Foretrekker å si kompilasjon fremfor album av den enkle grunn at det ikke kreves kreativitet å mekke et best of-kompilasjon. Dessuten, best of-kompilasjoner er bare tøv uansett. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 The Sisters of Mercy Fields of the Nephilim The Cure The Misfits Kent London after Midnight Suicide Commando Inkubus Sukkubus Joy Division The Birthday Massacre Nick Cave & The Bad Seeds Nine Inch Nails KMFDM Rammstein Colony 5 Echo Image Depeche Mode Alphaville Apoptygma Berzerk Combichrist Bella Morte Dropkick Murphys Hocico The Smiths Switchblade Symphony The Crüxshadows W.A.S.P Zeromancer Lenke til kommentar
Solid Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Vil anbefale to alternative metal med med progressive elementer. Karnivool Fair to Midland To fantastitske band. Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg sier bare et par band som jeg garanterer at du liker: Red Hot Chillipeppers Kent Muse (Mange sanger som høres litt dårligere ut med engang, men jeg lover deg du kommer til å digge de etterhvert) The killers er også et bra band! Lykke til! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Red Hot Chillipeppers Visst du liker det bandet der, tror jeg du også vil like Red Hot Chili Peppers. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Dermed basta? det er vell det du synes.Jeg synes Mick Jagger og Keith Richards er de beste låtskriverne, pluss at rolling stones har större variert vidde en Clash. Sjekk ut Rolling Stones! Spørs hva du mener med "variert vidde", det. The Rolling Stones er ganske rock-ish, og hvis du ser de hurvene av plater som de har gitt ut, mot ett eneste av The Clashs album - London Calling - så vil i hvert fall jeg si at The Clash er det bandet med mest "variert vidde". Skal du uansett ha det mest varierte, nytenkende og inspirerende bandet tenker jeg vi sier King Crimson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå