Gå til innhold

Anbefal meg musikk!

BreadHeadFred

Anbefalte innlegg

At ingen har anbefalt The Clash til nå er en skam! Fullstendig god musikk er det! Få band har like stor musikalsk vidde som de bruker, og det bra!, få har lignende låtskrivere som Joe Strummer og Mick Jones og få har laget like fullstendige albume som dem. Dermed basta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, alle sammen. Jeg har et litt uvanlig problem (?). Jeg hører ikke på noe musikk. Jeg går ennå på skole, og så godt som alle andre enn meg har noen favoritter, noe å putte på mp3-spilleren (for ikke å snakke om en grunn til å ha en mp3-spiller) og høre på når læreren ikke merker det.

For meg er musikk et ''must'', en kulturell ting og noe jeg hører til daglig. Jeg tror at det ikke har gått en eneste dag uten musikk i mitt liv siden jeg startet å høre på det.

I skrivende stund vil jeg anbefale duoen Pete Rock & CL Smooth, i tillegg til Gang Starr. Dette går da under sjangeren hiphop. Og tro meg, dette er helt utenom det vanlige mainstream-hiphopet. Disse gruppene representerer ekte hiphop og slik det var på 90-tallet. Glem 50 Cent, glem Soulja Boy, og glem resten som blir spilt på radion.

Ekte hiphop vil føre deg til det som en gang var hiphop - nemlig på 90-tallet. :)

Videre vil jeg anbefale: A Tribe Called Quest, Nas, Little Brother og De La Soul. Lykke til med høringen og lykke til med høringen i denne avslappende sjangeren, nemmlig hiphop. Synd at folk skal ha fordommer mot hiphop-lyttere, etter det hiphop har ført seg til. :(

Edit: Leif var innom.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
At ingen har anbefalt The Clash til nå er en skam! Fullstendig god musikk er det! Få band har like stor musikalsk vidde som de bruker, og det bra!, få har lignende låtskrivere som Joe Strummer og Mick Jones og få har laget like fullstendige albume som dem. Dermed basta

Dermed basta? det er vell det du synes.

Jeg synes Mick Jagger og Keith Richards er de beste låtskriverne, pluss at rolling stones har större variert vidde en Clash.

Sjekk ut Rolling Stones!

Lenke til kommentar

Går jo ann å prøve litt Dimmu Borgir etc for å teste om du liker litt norsk musikk også.

Ellers kan jeg anbefale mange av de som er nevt tidligere. Metallica og In Flames er favorittene mine av disse, men mange jeg ikke har testa ut. Ellers har Nightwish, Disturbed, Pantera, Slayer, Rage Against the Machine, Nirvana, Soil, Soilwork, Stratovarius, KoRn, Joe Satriani, Hendrix og andre mye bra, som er verdt å teste. Kommer kanskje med noen sangeksempler etterhvert.

Lenke til kommentar
Sjekk ut Rolling Stones!

AMEN.

Pink floyd bør du også høre på. Echoes er best of album..

Hvis du vil høre på noe norsk musikk, synes jeg at BigBang er helt fantastisk! MÅ høres! :)

Hvis du ikke vil høre på norsk musikk, drit i det. Hør på BigBang. BigBang er bra. Best. De har btw nettopp gitt ut et best of album (Something Special.) Nydelig :love:

Lenke til kommentar

Her er jo noen gode album innen det mer klassiske rocken: The Who - Who's next, Bob Dylan - Highway 61 revisited, Bob Dylan - Desire, The Beatles - Rubber soul, The Beach Boys - Pet sounds, The Beatles - Revolver, The Beatles - Sgt. Pepper lonely hearts club band, The Beatles - Abbey Road, The Doors, The Doors, Steppenwolf - Monster!, John Lennon - Plastic Ono Band, Led Zeppelin - Led Zeppelin 4, Pink Floyd - Dark side of the moon og mye, mye mer. Beklager viss dette ble litt mye, skal prøve å begrense meg mer neste gang.

Lenke til kommentar

i begynnelsen når du vil høre musikk begynner du fort å like band som metallica, og den slags, prøv å ungå det, da blir du fort lei musikken :)

grupper (med album) eg anbefaler:

beatles (british pop rock)

muse (neoprog)

radiohead (alt pop/rock,indie?)

opeth - deliverance(progressiv metall). damnation (rock,"jazz", metall, prog, alt egentlig)

pink floyd - dark side of the moon (prog rock), atom heart mother (prog,art rock)

pantera (heavy metall/trash)

grateful dead (folk rock?)

the shins(indie)

cake -comfort eagle (alt/indie rock)

Led zeppelin (blues-rock, heavy metall)

Procol harum (prog rock)

:thumbup:

Endret av xersess
Lenke til kommentar

The Sisters of Mercy

Fields of the Nephilim

The Cure

The Misfits

Kent

London after Midnight

Suicide Commando

Inkubus Sukkubus

Joy Division

The Birthday Massacre

Nick Cave & The Bad Seeds

Nine Inch Nails

KMFDM

Rammstein

Colony 5

Echo Image

Depeche Mode

Alphaville

Apoptygma Berzerk

Combichrist

Bella Morte

Dropkick Murphys

Hocico

The Smiths

Switchblade Symphony

The Crüxshadows

W.A.S.P

Zeromancer

Lenke til kommentar

Jeg sier bare et par band som jeg garanterer at du liker:

Red Hot Chillipeppers

Kent

Muse (Mange sanger som høres litt dårligere ut med engang, men jeg lover deg du kommer til å digge de etterhvert)

The killers er også et bra band!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Dermed basta? det er vell det du synes.

Jeg synes Mick Jagger og Keith Richards er de beste låtskriverne, pluss at rolling stones har större variert vidde en Clash.

Sjekk ut Rolling Stones!

Spørs hva du mener med "variert vidde", det. The Rolling Stones er ganske rock-ish, og hvis du ser de hurvene av plater som de har gitt ut, mot ett eneste av The Clashs album - London Calling - så vil i hvert fall jeg si at The Clash er det bandet med mest "variert vidde".

Skal du uansett ha det mest varierte, nytenkende og inspirerende bandet tenker jeg vi sier King Crimson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...