Gå til innhold

Anbefal meg musikk!

BreadHeadFred

Anbefalte innlegg

Heisann, alle sammen. Jeg har et litt uvanlig problem (?). Jeg hører ikke på noe musikk. Jeg går ennå på skole, og så godt som alle andre enn meg har noen favoritter, noe å putte på mp3-spilleren (for ikke å snakke om en grunn til å ha en mp3-spiller) og høre på når læreren ikke merker det.

Men, som hintet til, det har ikke jeg - ingen musikksmak, ingen kunnskap om musikk, og ikke noe å si når musikk er samtaleemnet. Så for å gjøre det kort og enkelt; Jeg liker sjangeren rock (jeg vet også heller lite om musikk, så i frykt for å si noe helt feil, la oss bare si de aller fleste variasjoner, så får dere heller gjette litt :p) og i grunnen ikke så forferdelig mye annet, og jeg hadde vært veldig takknemlig hvis dere kunne anbefalt noen sanger, artister, osv., som jeg kunne sjekket ut. Jeg trenger ikke noen linker til noe, bare titler/navn.

Tusen takk på forhånd! ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last.fm er meget nyttig om du vil finne ny musikk innenfor en viss sjanger, musikk som relaterer seg til en artist, et emne osv.

- http://www.last.fm/tag/rock

Slå deg selv løs ;) Selv mener jeg Dream Theater produserer verdens beste musikk (på så mange nivåer), men jeg er likevel ekstremt open-minded og hører på så og si alt. Når det gjelder band jeg anbefaler er det bare å rote igjennom min Last.fm-profil eller ta en titt på hele samlingen min som oppdateres kontinuerlig :)

- loathsome

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Hvis du liker rock, så skaffer du deg følgende skiver:

AC/DC - Back in Black

Led Zeppelin - Led Zeppelin IV

Def Leppard - Best of

Dio - The Very Beast of dio

Black Sabbath - Best of

Iron Maiden - The Number of The Beast

Skid Row - Best of

De der er greie skiver innefor rock og metal. De burde være helt kurante. Du kan jo sjekke ut noen av banda på f.eks. youtube og se hva du synes ):

Lykke til. Jeg håper på en tilbakemelding

Lenke til kommentar

Sjekk ut litt gamle saker. Elvis Presley, Chuck Berry, Johnny Cash og Jerry Lee Lewis. Deretter følger du opp med saker som Black Sabbath, Led Zeppelin og AC/DC. Så kan du bevege deg over til Dire Straits, Clapton, Lynyrd Skynyrd og The Eagles. Til slutt kan du toppe det hele med litt nyere saker som The Killers, Franz Ferdinand og Arcade Fire.

Der har du en del god musikk. :)

Lenke til kommentar

Siden du ikke har preferanser (annet enn noe så generelt som rock) anntar jeg at noe som er lett å like vil være midt i blinken for deg. Selv synes jeg mitt eget prefererte sjangerspekter, ofte kalt newshcool rock, pop-punk, pop-rock, screamo, hardcore, emo, kan kvalifisere som noe som er lett å like. (Ikke kom i skade for å tenke på emo som en negativ term når det kommer til navn på musikksjangre)

Jeg anbefaler:

Anberlin

Cauterize

Underoath

Acceptance

Atreyu

Something Corporate

The All-American Rejects

The Rocket Summer

Waking Ashland

Alle bandene er godt kjente i USA innenfor sine respektive sjangre.

Lykke til med å finne musikken din! :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Ettersom du ikke har kommet med konkrete ønsker skal jeg slå meg litt løs med forslag her.

-Submersed (alternative rock/metal)

-Story of the year (post-hardcore)

-Bullet for my valentine (metal)

-Bigbang (retro-rock)

-Wolfmother (hard/retro-rock)

-Metallica (thrash/heavy metal)

-Spineshank (Industrial rock/nu metal band)

-The cure (alternative rocken/post-punk)

-Megadeth (thrash metal)

-Poets of the fall (Alternative rock)

Dette var altså det jeg klarte å hoste opp i de sene timer.

Lenke til kommentar

Synes du burde satse litt på dagens musikk siden du ikke er så musikkinteressert og gidder neppe å sette deg ned å høre på gamle klassikere.

Kan anbefale deg The Coral, The Shins, Band of Horses, Hot Hot Heat, Interpol, The Kissaway Trail.

Og hvis du er i det mer "vanskelige hjørnet" kan du like The Mars Volta, Mew, Radiohead, Mogwai, Modest Mouse, Patrick Wolf, Motorpsycho, Sigur Rós, Efterklang, Explosions in the Sky, Under Byen og Yo La Tengo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...