Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Komponering av bilstereo fra Megabillig.no


StianL_80

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å bestilte RE Audio SE12 før prisen gikk opp og har den i min S40 nå, har den i en lukka 31l kasse også fra www.morel.no og driver den for øyeblikket med en forsterker som yter 600W RMS, den har ikke sjangs å drive den engang, men damn den spiller sykt..

Skal ha en XT4000D evt MD.1D fra USAmps etterhvert, kommer nok til å spille noe helt rått..

 

Subben oser av kvalitet og angrer ikke et sekund..

 

Du kan få tilbud hos så å si alle bilstereoforhandlere om du bare snakker med de.

 

OT: Den Soundstream T-5 spiller også bra, en kompis som har den og driver den med en Soundmagus X1502 (1300kr), leverer helt sykt til den prisen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var så heldig å bestilte RE Audio SE12 før prisen gikk opp og har den i min S40 nå, har den i en lukka 31l kasse også fra www.morel.no og driver den for øyeblikket med en forsterker som yter 600W RMS, den har ikke sjangs å drive den engang, men damn den spiller sykt..

Skal ha en XT4000D evt MD.1D fra USAmps etterhvert, kommer nok til å spille noe helt rått..

 

Subben oser av kvalitet og angrer ikke et sekund..

 

Du kan få tilbud hos så å si alle bilstereoforhandlere om du bare snakker med de.

 

OT: Den Soundstream T-5 spiller også bra, en kompis som har den og driver den med en Soundmagus X1502 (1300kr), leverer helt sykt til den prisen:)

 

Burde nok ha en MD-forsterker om du skal ha noe ja :) Eventuelt AX

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så oppsatt på Megabillig?

De er verken billig eller har godt utstyr...

Du ber om hjelp fra folk med peil og de gjør det innen ditt budsjett, men ikke fra megabillig.

 

Ta å tenk hvorfor de ikke gjør det.

hva mener du er bra utstyr da?ettersom megabillig bare selger dritt.

jeg forsvarer ikke megabillig her,men vil ha et synspunkt fra deg,ang bra utstyr.

 

ettersom du klarer å så noe så dumt,så tipper jeg at du er 14år,og har ikke sett bilstereo noengang.

de selger faktisk meget bra utstyr der,men xelent og solid audio er ikke blant dem.

 

til trådstarter,så kan du jo sjekke www.installbay.no

 

de selger også bra utstyr :thumbup:

 

Ja de har noe bra"ish".

Jeg tenker ut i fra hva han (fra megabillig) anbefalte vår venn her. Hvor gammel jeg er så bommet du noe, men samme det.

Hva som er bra utstyr er vel tildels subjektivt da. Men i min bil er det f.o.m. neste år bare Morel og Seas Lotus.

 

Men ja installbay er en god plass å starte.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så oppsatt på Megabillig?

De er verken billig eller har godt utstyr...

Du ber om hjelp fra folk med peil og de gjør det innen ditt budsjett, men ikke fra megabillig.

 

Ta å tenk hvorfor de ikke gjør det.

hva mener du er bra utstyr da?ettersom megabillig bare selger dritt.

jeg forsvarer ikke megabillig her,men vil ha et synspunkt fra deg,ang bra utstyr.

 

ettersom du klarer å så noe så dumt,så tipper jeg at du er 14år,og har ikke sett bilstereo noengang.

de selger faktisk meget bra utstyr der,men xelent og solid audio er ikke blant dem.

 

til trådstarter,så kan du jo sjekke www.installbay.no

 

de selger også bra utstyr :thumbup:

Du seriøst du snakker til Ivocaprino, kongen av hifi og lydkomponenter på diskusjon.no :p

Og jeg er helt enig med han, megabillig.no har bare dritt. Jeg ser BARE jallajalla-merker når jeg ser rundt på siden deres. Ikke er det så billig heller.

Lenke til kommentar

Alle gangene folk her på forumet har spurt om hjelp, har det fløyet rundt med linker til megabillig. Og HVER gang jeg sjekker ut linken ligger det en jallajallasubb til 900 kr, eller en jallajallamonoforsterker på "HELE 1000 WATT" *PARANTES* I 1 ohm *PARANTES* WOW, klarer forsterkeren hele 1000 watt i EN ohm? sykt ass, lurer folk. Hvor mye klarer den i 4 ohm? Jo rundt 200 KANSKJE.. Så ja, jeg mener at megabillig er noe dritt. MEN hva vet jeg da? Jeg har faktisk ikke funnet noe mye av disse gode merkene som du nevner over. Og de var jammen ikke MEGABILLIG ;) Så joda, kanskje jeg ikke har så mye peiling jeg da, jeg som faktisk kjøper EKTE watt og ikke "lurewatt"? Tror det var i denne tråden han satt opp et budskjeett på ca 10 000 kr, og gjett hva ? Mitt anlegg til 11 000 spiller MYE bedre en det som ble satt opp fra megabillig ?

EDIT: jeg så nå at det faktisk var et par brukenes merker der inne, men du kan ikke si imot meg på at over 60 % av alt der inne er jallamerker ?

 

EDIT2: Bare for å sette tingene tilrette...

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2006

Si meg, har du hørt om dette merket som ligger under gruppen "Hifi"? Jeg tror IKKE at den har noen god gjengivelse av noen andre lyder en mellombassen, noe som jeg ville satt under PA. Og en ting til.. Hvem setter en animasjon av et smilefjes som slår et annet smilefjes i hodet med et skilt som det står LOL på inn i på en salgsside ? http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2134

Har aldri i mitt liv sett mere seriøse sider som Hifiklubben og hifisentralen gjøre noe sånt, har du? :p Nei, jeg skal slutte å si stygge ting om ditt kjære "megabillige" handlested :p

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Alle gangene folk her på forumet har spurt om hjelp, har det fløyet rundt med linker til megabillig. Og HVER gang jeg sjekker ut linken ligger det en jallajallasubb til 900 kr, eller en jallajallamonoforsterker på "HELE 1000 WATT" *PARANTES* I 1 ohm *PARANTES* WOW, klarer forsterkeren hele 1000 watt i EN ohm? sykt ass, lurer folk. Hvor mye klarer den i 4 ohm? Jo rundt 200 KANSKJE.. Så ja, jeg mener at megabillig er noe dritt. MEN hva vet jeg da? Jeg har faktisk ikke funnet noe mye av disse gode merkene som du nevner over. Og de var jammen ikke MEGABILLIG ;) Så joda, kanskje jeg ikke har så mye peiling jeg da, jeg som faktisk kjøper EKTE watt og ikke "lurewatt"? Tror det var i denne tråden han satt opp et budskjeett på ca 10 000 kr, og gjett hva ? Mitt anlegg til 11 000 spiller MYE bedre en det som ble satt opp fra megabillig ?

EDIT: jeg så nå at det faktisk var et par brukenes merker der inne, men du kan ikke si imot meg på at over 60 % av alt der inne er jallamerker ?

 

EDIT2: Bare for å sette tingene tilrette...

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2006

Si meg, har du hørt om dette merket som ligger under gruppen "Hifi"? Jeg tror IKKE at den har noen god gjengivelse av noen andre lyder en mellombassen, noe som jeg ville satt under PA. Og en ting til.. Hvem setter en animasjon av et smilefjes som slår et annet smilefjes i hodet med et skilt som det står LOL på inn i på en salgsside ? http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2134

Har aldri i mitt liv sett mere seriøse sider som Hifiklubben og hifisentralen gjøre noe sånt, har du? :p Nei, jeg skal slutte å si stygge ting om ditt kjære "megabillige" handlested :p

 

 

 

Nei, jeg skal slutte å si stygge ting om ditt kjære "megabillige" handlested :p

Hvem var den tilrettet?

Lenke til kommentar
Alle gangene folk her på forumet har spurt om hjelp, har det fløyet rundt med linker til megabillig. Og HVER gang jeg sjekker ut linken ligger det en jallajallasubb til 900 kr, eller en jallajallamonoforsterker på "HELE 1000 WATT" *PARANTES* I 1 ohm *PARANTES* WOW, klarer forsterkeren hele 1000 watt i EN ohm? sykt ass, lurer folk. Hvor mye klarer den i 4 ohm? Jo rundt 200 KANSKJE.. Så ja, jeg mener at megabillig er noe dritt. MEN hva vet jeg da? Jeg har faktisk ikke funnet noe mye av disse gode merkene som du nevner over. Og de var jammen ikke MEGABILLIG ;) Så joda, kanskje jeg ikke har så mye peiling jeg da, jeg som faktisk kjøper EKTE watt og ikke "lurewatt"? Tror det var i denne tråden han satt opp et budskjeett på ca 10 000 kr, og gjett hva ? Mitt anlegg til 11 000 spiller MYE bedre en det som ble satt opp fra megabillig ?

EDIT: jeg så nå at det faktisk var et par brukenes merker der inne, men du kan ikke si imot meg på at over 60 % av alt der inne er jallamerker ?

 

EDIT2: Bare for å sette tingene tilrette...

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2006

Si meg, har du hørt om dette merket som ligger under gruppen "Hifi"? Jeg tror IKKE at den har noen god gjengivelse av noen andre lyder en mellombassen, noe som jeg ville satt under PA. Og en ting til.. Hvem setter en animasjon av et smilefjes som slår et annet smilefjes i hodet med et skilt som det står LOL på inn i på en salgsside ? http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...129&id=2134

Har aldri i mitt liv sett mere seriøse sider som Hifiklubben og hifisentralen gjøre noe sånt, har du? :p Nei, jeg skal slutte å si stygge ting om ditt kjære "megabillige" handlested :p

 

 

 

Nei, jeg skal slutte å si stygge ting om ditt kjære "megabillige" handlested :p

Hvem var den tilrettet?

Ikke deg; )

Lenke til kommentar

er det meg du tenkte på?jeg har ikke noe klage på ang megabillig,har kjøpt bilstereo for ca 25k der,og selv etter frakt og mva,så hadde jeg enda spart ca 25k iforhold til norske priser.

 

er noen år siden jeg kjøpte der nå,og da var prisene endel billigere.

 

av merkene de selger,så ville jeg ha ungått å kjøpt disse:

 

xelent

pyle

solid audio

 

 

men når man først skal handle stereo fra utlandet,så kjøper man ikke disse merkene,eller andre billig merker,da er det ikke noe vits å handle fra utlandet,er først når man handler mye,og dyrt utstyr man tjener på det.

 

bare på subben jeg kjøpte fra megabillig,så sparte jeg ca 4k,iforhold til norsk pris.(mtx 9500 12")denne kostet ca 8,5k da jeg handlet fra usa.

 

men det beste er selfølgelig å handle i norge,da har man mulighet å få hjelp ved montering,og om noe av utstyret skulle ryke.

 

har selv snart solgt alt jeg kjøpte fra megabillig,har kun igjen frontsettet og subben,men de skal også bort snart,nytt frontsett er kjøpt(hertz HSK 163)

og skal kjøpe 2 av disse subbene på nyåret:

http://installbay.no/product_info.php?cPat...products_id=726

 

ellers så kan det lønne seg å sjekke div bruktsalg sider,man kan gjøre virkelig bra kjøp på bruktutstyr.

jeg har kjøpt alle forsterkerene mine brukt,da jeg ikke hadde sjanse til å få kjøpt samme utstyret nytt.

 

kjøpte disse brukt:

 

tru technology t-4.65

tru technology t-2.100

tru technology hammer h1

tru technology battery cap

 

sånn ser monoblokken ut(den som er copperfarget)

http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?t=114092

 

ny pris på dette er ca 40k,jeg betalte 9k for alt,og det synes ikke at noe av det var brukt.

 

har du dårlig råd,så kan det lønne seg å sjekke ut bruktsider,man kan virkelig gjøre bra kjøp der.

Lenke til kommentar
må ha vært en god stund siden du handlet fra USA ja.. prisn på den mtx'en ligger nemlig på ca 1600kr nå!

hvor finner du den til 1600kr?tviler på om du finner en ny en til det.

de selger nok ikke den billigere i norge en i usa

 

det er denne jeg mener:

http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...144&id=1179

 

Nei, var jo i USA jeg tenkte på! 1600kr for subben.. 2800 inkl. frakt+moms.. Men er jo ikke noe problem å slippe unna momsen..

 

http://cgi.ebay.com/MTX-Thunder-9500-12-Su...oQQcmdZViewItem

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

tror du skal slite å slippe å betale mva på denne,så dumme er nok ikke tollerne,+ at dette elementet får du ikke sendt med posten,da de har en maks grense på 30kg(tror jeg det var)

 

så da er det vel fedex som blir fraktselskapet,da blir fortollingsgebyret litt høyere også.

 

tror jeg betalte ca 4k for elementet,men det er jo sikkert 4 år siden,og da kostet samme elememt ca 8,5k i norge.

 

men uansett,så er det et digert beist,som må ha et eget kjernekraftverk for yte maks :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...