Tandamram Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Fant en fin termostat hjemme som jeg har tenkt å mekke inn i kabinettet. Det måler både ute- og innetemperatur og vil derfor vise romtemperatur vs. systemtemperatur. Hovedkortet mitt har jo en slik funksjon men pga unøyaktighet vil jeg sette inn denne termostaten. Nå er det slik at termostaten egentlig er til en bil og tar strøm fra sigarettenneren. Den dingsen der nappa jeg lett av og det jeg lurer på er om det er mulig å mekke dette til sånn at hk'et mitt forsyner termostaten med strøm? Fant også et 7.5V adapter hjemme som jeg kobla til og da virket termostaten helt fint, men dette er jo litt stress når jeg vil at termostaten skal stå permanent på kabinettet (med tanke på stikkontakten som henger utfor kabinettet), at jeg tar pc'en en del med på LAN og ikke minst at jeg da trenger en ekstra strømutgang for å bruke det. Noen som har tips om hvordan jeg kan koble dette til mitt MSI 845E Max2 hk? Så også at termostaten passer nesten perfekt inn i 3 1/2" brønn. Det mangler kun 1mm på topp og bunn og 2mm på sidene. Noen tips om et materiale jeg kan bruke for å fylle ut den tomme plassen? Har et slikt kabinett. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Stømmen i sigarett tenneren i bilen er 12 volt tror jeg. 12 volt får du fra den gule (pluss) og den sorte (jord) på molex kontakten (den kontakten som går til harddisk og cd-rom). Romtemperaturen er vel ganske jevn, så vis jeg var deg ville jeg gjort (greier ikke helt å formulere det, så bruker link istedet) slik som her: http://www.overklokking.no/guides/termomet...eter/index.html Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Tusen takk for svaret Jeg beholder muligheten til å lese av temperaturen der hvor pc'en står. Temperaturen kan variere med 5-10 grader her i stua. Tusen takk for opplysningene med strømtilkobling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå