toazty Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 hvordan lar det seg gjøre å måle seertall? og er det pr. hustand eller er det pr mann\kvinne Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 De spør f.eks. 1000 personer og spør hvem som så på det. Så regner dem ut ifra innbyggere i Norge. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 nei... det der hørtes ikke helt rikitg ut.. .. hmm... syns jeg har sett\hørt at de kan måle det under tv'sendinga... Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 "I 3000 TV-apparater rundt omkring i landet, er det montert en liten sak som sladrer videre hva den enkelte ser på. Disse 3000 TV-apparatene skal representere et utsnitt av den norske befolkningen. Den lille saken finner også ut hvor mange 1000 ser første del av programmet, og hvor mange færre eller flere så siste del av programmet" Bare noe jeg leste. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 hmm... så di driver med spionasje? eller vet folk at de har det i tv'en sin? er ikke helt med på den teorien heller? eller er det noen som kan støtte opp den? Lenke til kommentar
freerun Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg var hos en kamerat som hadde en sånn dings som registrerte hva vi så på. Man skulle også egentlig taste inn antall personer. MEn tror ikke det ble gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det stemmer, og det er ikke spionasje. Alle har godtatt et eller annet slik at de får den boksen. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Tven står ofte på uten at jeg ser på tven.. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Vi hadde en sånn boks hjemme. den gratulerte meg med dagen når jeg hadde bursdag Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Vi hadde en sånn boks hjemme. den gratulerte meg med dagen når jeg hadde bursdag Da hadde jeg blitt skremt. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det burde vel være rimelig enkelt å måle hvor mangen som ser på en tv-kanal? (Vi er jo tross alt i 2007...) Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Vi hadde en sånn boks hjemme. den gratulerte meg med dagen når jeg hadde bursdag Da hadde jeg blitt skremt. Syns det var søtt jeg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Det burde vel være rimelig enkelt å måle hvor mangen som ser på en tv-kanal? (Vi er jo tross alt i 2007...) Ikke når det stort sett er énveis-kommunikasjon sånn som UHF og parabol. Da pumper TV-selskapet ut masse stråling fra mastene/satelittene sine, og det er opp til hver enkelt person om den vil ta imot og bruke denne strålingen. TV-selskapet har ikke noen mulighet for å måle hvor mye stråling som blir mottatt og benyttet av forbrukerne.Kabel er jeg litt usikker på. Nett-TV kan man lett måle seertall på. Endret 21. desember 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Stemmer at det registreres ved hjelp av en liten boks. Fikk selv tilbud om å få en slik, og til min store forskrekkelse stod det i brevet at man opparbeider seg en form for tellerskritt. Disse kan brukes til å kjøpe diverse produkter, alt fra tannbørste til dvd-spiller. Det virker litt rart at personer med denne boksen mer eller mindre blir belønnet for å se mye TV, noe som igjen kan gi et forskrudd resultat når det kommer til det reelle seertallet. Takket nei til denne dingsen. Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har bare et spørsmål til emnetittelen. Hvem er "de"? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 "de" ? ... the others... , du får følga med i tråden..... kanskje du får svar utover våren 2008 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 e vil ha en sån boks bare og lage en anordning som fungere som en tv uten at den bruker like mye strøm Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 e vil ha en sån boks bare og lage en anordning som fungere som en tv uten at den bruker like mye strøm Hæ? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hadde vært artig med en sånn boks ja. Men, anntar vel egentlig. At med de nye digitale sendingene som kommer nå, så er dette noe som blir registrert automatisk. Hvertfall i bakkenettet. :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå