Gå til innhold

Oppgradering HK/CPU/RAM - PC6400 eller PC8500 til P35/Q6600 ?

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann

Tenker på å oppgradere fra Asus A8N / AMDx2 3800+ / Corsair Value PC3200 2x1Gig til billig og bra, så får jeg heller la være å vente på at DDR3 skal bli raskere og mye billigere. Det var det som var planen -DDR3- , men det er mye billig og bra hw nå, cutting edge får da heller vente til neste gang elrno. Har i løpet av høsten kjøpt schwær skjerm og deilig dyrt skjermkort, så nå må resten av systemet få seg en boost.

Nytt Hovedkort: MSI NEO2-FR P35

Ny CPU: Intel Q6600

Ny RAM: Tjah, her er det lurer fælt...?

2x 2Gig PC 6400 *(for evt. 4Gig til seinere)

4x 1Gig PC 6400 (bedre pris/ytelse?)

4x 1Gig PC 8500 (er det dette jeg egentlig skal ha?)

*det jeg ikke helt har snurr på, er om det blir/burde bli 1066 Mhz i alle bauger og 1/1 synkront osv., og om dette betyr allverden eller ikke. Den artikkelen på Anandtech er forsåvidt ganske omfattende og spesifikk, men nerden i meg lider skikkelig overlast her...

Noen enkle hint om gode kjøp, *og gode settings på DDR2 fronten tas imot med stor takk.

Hovedkortet oppgis å støtte PC6400/PC5300, hmm.

Jeg tenker nok å klokke opp systemet sånn medium+, håper det går å flytte over CPU kjølern min, TT Big typho 120.

Jeg har et 8800GTX og vil at ting går i native oppløsning for skjermen 1920x1200

Litt OT; jeg har også kvaler med om jeg skal gå for Vista 32 eller Vista 64 (øh.. helt OT.. :blush: )

*edit: litt mer om ram

Endret av khaakon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: Du burde droppe Intel Q6600, og heller gå for en av de helt nye prosessorene fra AMD.

Når det gjelder spørsmålet om du bør kjøpe DDR2 eller DDR3 er det ingen tvil. DDR2 er GAMMEL teknologi, KJØP DDR3!

Håper svaret kan hjelpe deg på veien, når valget om ny pc skal tas.

God Jul til alle på forumet :w00t:

Lenke til kommentar

Thanx a bunch! :wallbash:

Men det blikke AMD denne gangen, synd men sant. Har hadd et godt forhold til dem siden min første PC 386 dx40. De får skjerpe egget litt, selv om jeg liker det jeg leser om ATI 3870 CF, det er vel allikevel arvegods fra canada. Nokkomdet, og ikke si DDR 3 èn gang til, for da ombestemmer jeg meg, og venter(sitter å leser på nett).

:roll: blir nok stein-saks-papir, siden jeg ikke er særlig klokere på det som er spørsmålet her; PC6400 eller PC8500 ??

das ist guten sein

Endret av khaakon
Lenke til kommentar
:hmm: Du burde droppe Intel Q6600, og heller gå for en av de helt nye prosessorene fra AMD.

Når det gjelder spørsmålet om du bør kjøpe DDR2 eller DDR3 er det ingen tvil. DDR2 er GAMMEL teknologi, KJØP DDR3!

Håper svaret kan hjelpe deg på veien, når valget om ny pc skal tas.

God Jul til alle på forumet :w00t:

Tror du har feil i omtrent 100% av det du sier her.

Lenke til kommentar

Hehe, håper han i alle fall har rett i at vi får en god jul, gutslampen.

Da kan jeg kjøre mainstream;

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61701 Crucial

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61696 Corsair

eller noe mer eksotisk, f.eks OCZ (Reaper :devil: ) eller Mushkin. Har hatt endel Corsair RAM, og har alltid hatt lyst på Dominator brikker, da..

Bumpetibump, noen tips om gode kjøp, og ikke minst timings og volt fra hw-buffs'a tas vel imot. Men nå er det jo midt på natta, har sløsa bort bumpinga gitt...

Lenke til kommentar
Hehe, håper han i alle fall har rett i at vi får en god jul, gutslampen.

Da kan jeg kjøre mainstream;

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61701 Crucial

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61696 Corsair

eller noe mer eksotisk, f.eks OCZ (Reaper :devil: ) eller Mushkin. Har hatt endel Corsair RAM, og har alltid hatt lyst på Dominator brikker, da..

Bumpetibump, noen tips om gode kjøp, og ikke minst timings og volt fra hw-buffs'a tas vel imot. Men nå er det jo midt på natta, har sløsa bort bumpinga gitt...

har selv bestillt Corsair 2x2gb 6400 sammen med Asus Maximus og q6600. Men har ikke fått prøvd systemet enda fordi pcn selvfølgelig ikke ville starte opp. :roll: (satt sammen komponentene selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...