Gå til innhold

Forsterker til sennheiser HD595, men hvilken?

tcg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt mine hodetelefoner i et par år nå og har egentlig aldri fått det store utbytte av dem! Jeg kobler de til PC-en via surround anlegget (logitech z-5500), dette gir en helt grei lyd men jeg vet at hodetelefonene kan bedre enn dette!

Jeg har lest litt på ulike tråder og fant denne hodetelefon forsterkeren, Corda Cantate. Maxgrensen min ligger på 5000kr, men jeg går bare så høyt dersom det virkelig er noe som skiller seg ut i kvaliteten.

Det jeg har savnet mest i HD595'ene er det varme lydbilde med en merkbar bass. Er det noen av dere som har erfaring med hodetelefon forsterkere så hadde det vært flott om dere kunne delt erfaringen!

Takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meier-audio er gode produkter, og Cantate er sikkert veldig god.

Til et par Denon D5000 har jeg bestilt denne: http://www.headamp.com/home_amps/gs1/index.htm

Den er ikke nødvendigvis så mye bedre enn Cantaten, jeg gikk for den litt på grunn av design også.

Men, hvis du skal bruke såpass mye penger, så anbefaler jeg deg å sette av noen timer til å lese rundt på www.head-fi.org, så finner du garantert noen som har de samme behovene som deg.

Søk for eksempel etter HD595 på forsterker-forumet der (dersom du ikke allerede har gjort det da).

Lenke til kommentar

Heisann! takk for hjelpen forresten ;)

Jeg sjekka på forumet og fant fort denne forsterkeren: Bada PH-12 .

Prisen er rundt 575 dollar, og i følge en side er dette bare 575 (USD) = 3206.42(NOK). Koster det 25 % i frakt eller hva er det som er negativen ved å kjøpe denne forsterkeren? :hmm: Designen kunne ivertfall ikke vært fetere!

Jeg husker for noen år siden da jeg kjøpte min xin supermacro at forhandleren skrev "gift" på varen slik at jeg sparte en del penger. Er det slik fortsatt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er en viss grense for hvor mye en gave kan være verdt før du må betale moms. Tror det er 1000 kr. Tollerne tar tydeligvis stikkprøver for å sjekke om innholdet stemmer overens med beskrivelsen utenpå pakken. Da er det kjedelig hvis det er en dyr forsterker el. og verdien er satt til 150 kr.

Skrev avsenderen den reelle verdien på forsendelsen? Da er isåfall det grunnen til at den ble stoppet.(Forutsatt at verdien er over 1000)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...