olaeirik Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Noe som kan hjelpe meg med dette? Jeg har et Abit NF7-S hovedkort som jeg skulle ha flasha bios på. Jeg har dessverre ikke diskettstasjon da den gikk istykker, og Xp får jeg ikke boota opp i dos-modus på noe vis tror jeg? Hvordan kan jeg få laga en CD-rom som booter opp i dos og gjør at jeg kan gjøre Flash-bios-fila fra CD-rom? Lenke til kommentar
m`K Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du må laste ned et reint bot cmd prog. Istedet for å legge den på disketten brenner du den på cden, og setter cd-en som first boot device. Men det er viktig at det er en "clean bios" ikke noe slaks drivere eller features, da kan det fucke når du skal oppgradere biosen. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Hva mener du med en clean bios? Hva betyr det? Har du noe eksempel på et boot cmd prog? Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har du noe eksempel på et boot cmd prog? Går det ikke ann å lage boot-cd med nero? Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jo det gjør sikkert det. Men hva booter man til? Det er cluet liksom. Jeg skulle helst fått bootet den i MS-Dos for så å fått kjørt det flash-bios-programmet fra cd-en. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Easy cd creator. "Data cd project" "File--New--BootableCD" Følg instrukser. Sett første "Boot device" i BIOS til Atapi/CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå