Olesjef Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Jeg har kjøpt meg PS3 fra Canada og det fulgte med et støpsel som ikke passer her hjemme. Uttaket i maskinen er likt pc-strømkabelen og disse har jeg flere av. Men på PS3-kabelen står det 10A 110V og pc'kabelen er merket 16A 220V. Spiller det noen rolle, kan den brukes uansett???? Takk for svar. Ole Øivind Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg er rimelig sikker på at PS3 har automatisk valg av inpput spenning ,slik at den autoamtisk tilpasser seg enten 110volt eller 220volt sidne de to standardene er brukt om hverandre i forskjellige land i verden. Jeg tror ikke det er blitt laget separate PSUer for PS3 som blir lansert forskjellige steder. Men, jeg kan ikke gi deg et 100% sikkert svar. Jeg ville kotnaktet Sony og spurt, for dersom det IKKE er automatisk tilpassing på PS3 PSUen så kan du svi hele maskinen om du koblet til feil spenning. Kabelen du har kan du fint bruke, men om spenning en i veggen hjemme hos deg er brukbar for PS3en du har kjøpt er det som betyr noe. Det er verdt å bruke 15minutter på telefonen til Sony og forhøre seg framfor å potensiellt svi av en dyr PS3 (selv om jeg er 90% sikker det skal gå fint). -Stigma Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er PS3'en "universal" med hensyn til nettspenning (aksepterer fra 90 - 240V?) da spiller det keine kasserolle hva som står på den nye kabelen så lenge den aksepterer minst samme last som den som blir bytta ut. 110V kabelen "tåler": 110V x 10A = 1100W "PC kabelen": 230V x 16A = 3680W Det eneste blir at PC kabelen skyter spurv med kanon - tåler mer enn 3 ganger lasta til 110V kabelen, men en PS3 bruker vel neppe så veldig med strøm, uansett et stykke under 1000W (tror eg). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Yep. Så lenge det stemmer som HAG sier at PS3en aksepterer universal nettspenning, så spiller det ingen trille hva som står på kabelen din i praksis. -Stigma Lenke til kommentar
Olesjef Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Flott! Takk karer, kjørte inn kabelen og det funker som en drøm. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Flott. kos deg med PS3 Gleder meg selv til nyeste Final Fantasy slippes til PS3 -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå