Gå til innhold

'warning: previous implicit declaration' feil

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å skrive om et lite java-program til C, jeg kan ikke allverden C (bare litt over 'Hello world' nivå), hva gjør jeg galt når jeg får sånne feilmeldinger? Funksjonene er alle deklarert 'void', jeg ser ikke at jeg kan ha antydet noe annet. Jeg bruker bruker gcc 2.96

beepers.c:24: warning: type mismatch with previous implicit declaration

beepers.c:8: warning: previous implicit declaration of `lagPerm'

beepers.c:24: warning: `lagPerm' was previously implicitly declared to return `int'

beepers.c:44: warning: type mismatch with previous implicit declaration

beepers.c:36: warning: previous implicit declaration of `bytt'

beepers.c:44: warning: `bytt' was previously implicitly declared to return `int'

beepers.c:50: warning: type mismatch with previous implicit declaration

beepers.c:40: warning: previous implicit declaration of `rotervenstre'

beepers.c:50: warning: `rotervenstre' was previously implicitly declared to return `int'

Oppdatert: Hvordan henter jeg systemtiden i ms?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst burde du kanskje vurdere å oppgradere til GCC 3.x? : )

At en funksjon er implisitt deklarert til å returnere int kan tyde på at du har deklarert en prototyp, uten noen eksplisitt returverdi (default er int). Litt vanskelig å si uten å vite hva du har skrevet. Har du deklarert prototyper av funksjonene dine først?

Lenke til kommentar

Nei, men jeg har fått ordnet opp i det nå og den lister permutasjoner så det griner (men jeg får fortsatt ikke funksjoner som mottar argumenter til å returnere 'void').

dvs:

void enFunkjson() // går bra

void enAnnenFunksjon(int en_int) // går ikke bra

Har programmert C i ca 5 timer til sammen nå (da mener jeg til sammen noensinne), så jeg jeg tar fremdeles ting litt som de kommer (har ikke rtfm skikkelig ennå).

Jeg bruker gcc 2.96 nå fordi jeg sitter på skolen og telnet'er (ok, ssh'er da) mot en RedHat boks, så det er ikke så mye jeg får gjort med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...