MercedesMotor Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Vaska bilen nå i vinter, og etter det har ikke elektriske ruta på fører siden fungert. Trodde det var frost, men jeg hadde parkert bilen i garasjen og all isen hadde smeltet men ruta fungerte fortsatt ikke. Kan det være sikringen? eller..? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bare en måte og finne ut det på......se om det er noen som er gått i sikringsboksen. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Bare en måte og finne ut det på......se om det er noen som er gått i sikringsboksen. Skal sjekke det og si ifra. EDIT: Ingen sikringer har gått, men det mangler 1 sikring. En sikring kan ikke bare falle av, eller kan den...? Endret 21. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvis sikringen er hel får du bare jobbe deg utover til du finner feilen. Det kan være feil med bryteren, ledningsnettet eller motoren. Det er bedre å komme seg ut i bilen, klø seg litt i hodet og spekulere istedet for å sitte på internett og spørre om en sikring kan falle ut. Og ja, sikringer kan falle ut, dersom de ikke sitter fast. På samme måte som at sykkelhjulet ditt kan falle av om du ikke skrur det fast... Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Hvis sikringen er hel får du bare jobbe deg utover til du finner feilen. Det kan være feil med bryteren, ledningsnettet eller motoren. Det er bedre å komme seg ut i bilen, klø seg litt i hodet og spekulere istedet for å sitte på internett og spørre om en sikring kan falle ut. Og ja, sikringer kan falle ut, dersom de ikke sitter fast. På samme måte som at sykkelhjulet ditt kan falle av om du ikke skrur det fast... hehe, jeg sitter heller foran internet for å finne noe å se etter enn å fryse ute i 11 minus grader. Jeg dreiv med bilen i 5 min igår og etter det mistet jeg følelsene på fingrene. En venn av meg har varme annlegg i garasjen som er på 24-7, men jeg har jo ikke lappen og da får jeg heller ikke flytta bilen. Endret 22. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bare en måte og finne ut det på......se om det er noen som er gått i sikringsboksen. Skal sjekke det og si ifra. EDIT: Ingen sikringer har gått, men det mangler 1 sikring. En sikring kan ikke bare falle av, eller kan den...? Er du sikker på at sikringa mangler? Se i manualen til bilen hvilken funksjon sikringssporet er til. Det er godt mulig det er reservert til ekstrautstyr du ikke har. Sikringsboksene i min bil har noen spor som aldri har hatt sikring. Et enkelt sted å begynne for å utelukke mulige feilkilder er å demontere kledselen på døra (skulle ikke ta så lang tid), koble fra motoren til vindusheisen og måle på kontakten. Får du strøm fram til kontakten når du anvender bryteren, så ligger problemet i motoren eller mekanismen. Får du ikke strøm, ligger problemet i kretsen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hva slags bil er det snakk om? Bare å jobbe seg frem til feilen det. Ohme ledningsnett, sjekke bryteren, sjekke om motor i det hele tatt får strøm. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Hva slags bil er det snakk om? Bare å jobbe seg frem til feilen det. Ohme ledningsnett, sjekke bryteren, sjekke om motor i det hele tatt får strøm. Snakk om en Toyota Carina E 1,8. Skal se etter feilen når snøen er borte Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Bare en måte og finne ut det på......se om det er noen som er gått i sikringsboksen. Skal sjekke det og si ifra. EDIT: Ingen sikringer har gått, men det mangler 1 sikring. En sikring kan ikke bare falle av, eller kan den...? Er du sikker på at sikringa mangler? Se i manualen til bilen hvilken funksjon sikringssporet er til. Det er godt mulig det er reservert til ekstrautstyr du ikke har. Sikringsboksene i min bil har noen spor som aldri har hatt sikring. Et enkelt sted å begynne for å utelukke mulige feilkilder er å demontere kledselen på døra (skulle ikke ta så lang tid), koble fra motoren til vindusheisen og måle på kontakten. Får du strøm fram til kontakten når du anvender bryteren, så ligger problemet i motoren eller mekanismen. Får du ikke strøm, ligger problemet i kretsen. Skal se i manualen nå. Skal se nærmere på feilen når sommeren inntreffer, Takk for hjelpen EDIT: Det skal ikke være sikring i det sporet, det er satt et strek over det sporet. GAUGE 10 A: ... elektriske vindusheiser ... (betyr det sikring nr. 10a er for el. vinduene?) Endret 23. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja det betyr nok det. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Fiksa det nå nå fungerer de igjen -> Jeg tok ut sikringen og blåste vekk støvet som var på den, og satt den inn igjen... Woila, vindusheiseren er fikset. Takk for hjelpen alle sammen. Endret 23. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Fiksa det nå nå fungerer de igjen -> Jeg tok ut sikringen og blåste vekk støvet som var på den, og satt den inn igjen... Woila, vindusheiseren er fikset. Takk for hjelpen alle sammen. Vanskligere var det ikke. Beste er å prøve først, og deretter prøve! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 GAUGE 10 A: ... elektriske vindusheiser ... (betyr det sikring nr. 10a er for el. vinduene?) Gauge 10 A betyr at sikringen skal tåle maksimalt 10 ampere. 10 A sikringer er alltid røde. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 GAUGE 10 A: ... elektriske vindusheiser ... (betyr det sikring nr. 10a er for el. vinduene?) Gauge 10 A betyr at sikringen skal tåle maksimalt 10 ampere. 10 A sikringer er alltid røde. Skjønte det da jeg åpnet sikringspanelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå