Martin.F Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Heisann! Har nettopp satt sammen en ny PC bestående av følgende komponenter: Kabinett m/ strømforsyning: Antec Sonata III, Svart Pianolakk m/ 500w PSU Hovedkort: MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+ Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED Skjermkort: PowerColor Radeon HD 3850 256MB GDDR3 Harddisk: Samsung SpinPoint 250GB SATA2 Minne: TwinMOS DDR2 PC6400 2048MB DVD-brenner: LG DVD-brenner GSA-H55L LightScribe ________ Vi skrudde på maskinen, og alt hadde strøm og fungerte fint, men det var ingen bilde på skjermen. Deretter prøvde vi skjermkortet i en annen PC, og det fungerte fint. Vi prøvde også et annet skjermkort i den nye PC-en, men det funket ikke. Altså er det noe galt med PC-en. Hva er det som kan gjøre at bildet ikke kommer opp, hva kan være årsaken? Vel å merke er dette en av de første gangene jeg har bygget en PC, men var veldig forsiktig med alle deler, og fulgte bruksanvsiningen under istallasjonen, så det kan ikke være noe jeg har ødelagt. Hovedkortet kan være defekt, men det håper jeg inderlig ikke, da dette skal være en julegave... Setter veldig stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har du anledning til å eliminere de andre komponentene ville jo det vært greit. Prøve annet minne, annen cpu etc. Det som det ofte kan være på nyere hovedkort er om du også har satt i en liten tynn kabel ifra strømforsyningen som skal gi prosessoren den spenningen osv den trenger stabilt. Jeg hadde også sjekket jumpere evt. Se at alt virkelig er i orden og dobbelt sjekk alt. Finner du ikke noe feil tyder jo mye på defekt maskinvare uheldigvis.... =(( Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du aner ikke hvor mye dette kan skyldes. Opplevde selv dette nylig, du kan jo ta en titt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=881792 - kanskje du finner noe nyttig der? Finn i hvert fall ut hvilke komponent som evt. er defekt, er sikkert utrolig kjipt å sende feil komponent i retur. Lykke til. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Uhm når jeg tenker meg om, så skiftet jeg kjølepasta på cpu'n i går, da slo ikke maskinen seg på igjen etterpå, fikk som trådstarter her sier, lys på alt men ikke bilde. Løsningen da var naturligvis at cpu-kjøleren var ikke helt på riktig plass. Bare en prikk liten detalj men så lite skal altså til. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Maskinen slo seg ikke på fordi kjøleren ikke var på? Høres da meget merkelig ut. CPU-en skal kunne kjøres (i praksis) uten kjøler. I hvert fall for en liten stund, før den blir for varm og slår seg selv av. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Satt sammen en quad/8800 pc her om dagen og jeg fikk ikke bilde på skjermen, løste seg ved og trykke på sourceknappen på skjermen Endret 21. desember 2007 av Fredrik.B Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Tusen takk for svar Det var den klassiske nybegynnerfeilen... 12V... Ny teknologi er no dritt! Men takk til alle som har kommet med hjelpende svar! Martin Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Haha, tenkte jeg det ikke. Bra du fikk løst problemet! Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 For å si det sånn; den feilen gjør jeg aldri igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå