Gå til innhold

BK: Snappi "Good Dog"


ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket kamera har du?

Mitt D80 kan skyte i raw+jpeg high, noe som gjør knipsingen meget fleksibel.

 

Som workflow verktøy anbefaler jeg adobe photoshop lightroom på det aller sterkeste. Det er nesten som adobe bridge, men rettet mot fotografer (adobe bridge er beregnet på film og foto).

Her importerer du bildene og gjør diverse farge- og lysjusteringer om ønskelig, før du eventuelt sender bildet videre til photoshop om ønsker å redigere mer.

Meget anvennelig og vel værdt pengene.

 

For mer utfyllende informasjon googler du bare adobe lightroom tutorials.

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er altfor mørkt, lær deg å bruke histogramet. Bakgrunnen er også altfor mørk i forhold til hunden, og er for simpel. Gi hunden mer luft også, ikke lås den inne i for trang ramme, med mindre det gir en positiv effekt som det kan med kraftig vidvinkel. Jeg har et Canon Eos 400D og bruker de færreste ganger mer enn 100 ISO. Det blir for dårlig med dette kameraet. Ikke la lyset bestemme hvilken kvalitet bildet skal ha, og hvilken blenderåpning du skal ha (du bruker jo 1,8 som ikke her gir noen passende effekt). En fotograf skal jobbe rundt slike omstendigheter (stativ, blits osv).

Lenke til kommentar
Jeg har et Canon Eos 400D og bruker de færreste ganger mer enn 100 ISO. Det blir for dårlig med dette kameraet.

 

Det skjønner jeg ikke, det er da ingen problemer å bruke 800 ISO, og 1600 for den saks skyld om man eksponerer riktig og ikke skal forstørre i A2.

 

Til trådstarter:

 

Du trenger mer lys i bildet ditt.

Det blir alt for flatt og lite kontrast.

Vanlig innendørs belysning er kjedelige greier, en blitz rettet mot en stor lys flate hjelper mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...