haakky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei Jeg hadde tenkt å sette opp en pc på nettverket mitt som logger alt som skjer (vis dette er mulig)... finnes det ett slikt program? Eller noen ideer på hvordan jeg kan gjøre dette? Mvh Håkon Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 I nyeste Linux Magasinet er det faktisk en ganske god artikkel om logging av nettverk. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 I nyeste Linux Magasinet er det faktisk en ganske god artikkel om logging av nettverk. Noe eksakt navn på det bladet, eller er Linux Magasinet navnet? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Litt sånn basic norsk her bare: Linux Magasinet = Bestemt form (+ at han bruker store forbokstaver) et linux magasin ville det vel vært hvis han mente det, TROR jeg Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei Jeg hadde tenkt å sette opp en pc på nettverket mitt som logger alt som skjer (vis dette er mulig)... finnes det ett slikt program? Eller noen ideer på hvordan jeg kan gjøre dette? Mvh Håkon Hva mener du med "alt som skjer"? du kan jo installere sniffer på den og plukke opp de pakkene du vil ha. Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener.. Andre enkle verktøy er SNMP og syslog. Kommer litt an på hva du skal logge. Søk litt på google! Du finner sikkert noen freeware-sniffere f.eks på www.tucows.com Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Noe eksakt navn på det bladet, eller er Linux Magasinet navnet? Linux Magasinet er navnet. Norsk linux blad. Det var en artikkel om nettverkslogging. tok for seg endel verktøy, forskjellige bruksområder osv. Lenke til kommentar
perry Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 http://ettercap.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 eller hvis du er windows bruker test "netxray" eller nå som di har bytta navn til: sniffer pro 4.5 Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvorfor logge alt ?. Hvis du skal logge alt som skjer på nettverket samt det som skjer lokalt på alle maskinene vil det ta opp veldig mye plass. Så jeg anbefaler å ikke gjøre dette. Ta heller å "overvåke" enkelt ressurser, og programmer. Men hvis du har sinsykt med plass og forstår alt som kommer ut av en slik logg så ver så god å bli gal. Hvis du skal gå gjennom en sånn logg for la oss si en time, så vil den være veldig "stor". Men du gjør hva du vil med din egen fritid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå