MrBone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hadde en snill slektning og litt penger som brant i lomma her om dagen og gikk til innkjøp av litt vannkjøling. Sikkert altfor dyrt, jeg vandret innom digitalimpuls (pleier å ende opp der når det er cash til overs) og kjøpte vannblokk til cpu og gpu, en pumpe, T/Y stykke, lufte/påfyllingsdings, radiator, pumpe og diverse nippler og slikt. Målte opp og kappet tuber i forhold til kabinettet, plugget sammen, skrudde fast slangeklemmer, fylte opp med rent vann kjøpt på apoteket, puttet i antialgevæske, luftet ut det jeg fant av bobbler og fyrte opp. Hadde en liten lekasje i starten som jeg fikk ordnet og har latt det gå i omtrent 20 timer på maks pumpe. Men det jeg sliter med er luft i rørene. Jeg har satt t-stykket som høyeste punkt, regnet egentlig med att det som er av luft skulle finne veien dit etter hvert men det skjer ikke. Eneste måten jeg får lufta opp i toppen er ved å riste lett på de forskjellige delene, spesielt radiatoren, men da får jeg bare fjernet bittelitt luft av gangen. Har ikke koblet vannkjølingen opp i maskinen enda, er litt bekymret for att det skal sette seg bobbler rundt omkring. Noen som vet hva som er greit å ha av luft i en maskin som skal klokkes maks? Delene er som følger: Swiftech Apogee GTX cpu vannblokk Swiftech GPU vannblokk (til 8800GTS 320) Swiftech MPC655 pumpe Mist radiator extreme 2x120mm Danger Den FillPort (til lufting/påfyll) Alt av nippler er 1/2' nippler. Har koblet opp pumpe-GPU-CPU-Radiator-luftestykke. Andre tips er også velkomne, er helt ny på vann Endret 21. desember 2007 av MrBone Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 T-stykket setter du rett før pumpen for påfylling. Kjør igang pumpen slik at du får sirkulasjon, og følg med på luftbobler som nærmer seg t-stykket. Når det skjer, stopper du. Så kan du bøye og bende litt for å få ut luftboblene gjennom t-stykket. Husk at du må ha litt lengde på slangen opp av t-stykket med minst 10 cm væske. Når det er gjort, må du snu og vende på hele systemet for å få tvunget frem litt flere bobler. Hver gang de nye boblene nærmer seg t-stykket stopper du pumpen og får vekk luften. Skikkelig pirkejobb, men til slutt bør du bli kvitt boblene. Kanskje et triks å ha en til å hjelpe seg med løfting/pumpestyring. Ellers er det ofte lurt å la systemet hvile noen minutter før du setter det igang igjen, da får du ofte samlet luften, og du får mer synlige bobler som også lettere forsvinner dit de skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå