Ozwald Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har en tekst der hver nye side har tegnet "", jeg vil gjerne ha nummererte sider, derfor vil jeg replace det tegnet, førte gang med 1, neste gang med 2 osv. Er det en enkel måte å få dette til på? (PHP 4.4) Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 $i = 1; while($pos = strpos($tekst, $tegn)) { $tekst{$pos} = $tegn; $i++; } noe slikt kanskje funker. vet ikke hvordan format teksten din er og hvordan du skal vise den. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Det som er problemet er at det er samme tegn som skal bli byttet ut med et variabelt tegn. Ex. la oss si at er tegnet. tekst: dette er første linje. dette er andre linje dette er tredje linje. Output: 1. dette er første linje 2. dette er andre linje 3. dette er tredje linje. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 det er akkurat det koden min gjør bortsett fra at jeg har gjort en feil ... slik var det ment å se ut: $i = 1; while($pos = strpos($tekst, $tegn)) { $tekst{$pos} = $i; $i++; } Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Ah det var jeg som hadde en leif i variabel navnet når jeg prøvde, beklager! Det er bare et problem, dette scriptet skifter bare ut en posisjon, og det limiterer det også til å bare kunne nummerere opp til 9.. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) det var merkelig ... edit: seff. den setter inn bare 1 tegn... hmm da ville jeg brukt noe slikt: $tekstArray = explode($tegn, $tekst); $tekst = ''; $i = 1; foreach ($tekstArray as $page) { $tekst .= $i.$page; // denne må kanskje byttes til $tekst .= $page.$i; $i++; } Endret 21. desember 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Det funket jo gull! Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er du ute etter "<br>" funksjon ? Se her: http://no2.php.net/manual/en/function.nl2br.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå