Gå til innhold

Mistet RAID-5 konfigurasjon på Sil3114 basert kort

bwa

Anbefalte innlegg

Endel kontrollere har problemer med spesielle typer disker. Som tidligere nevnt, hold deg unna slike onboard-kontrollere, det er bare lidelse.

AtW

Bruker ikke onboard controller ....

Jeg har en Sil3114 basert 4 Porters ekstern kontroller-kort. (Sunsway/ST Lab PCI SATA RAID 4P + 2 eSATA, SiL3114)

Samme opplegget, software-basert sak på en billigkontroller, kan fint hende den du har heller ikke er så bra. Bare bruk kortet som ren HD-kontroller og kjøre diskene som rent software-raid via OSet.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halleluja for linux og software RAID, og ikke minst Solaris og ZFS. 5x RAID sett gående uten problem over 2 år.

Tja, mitt RAID hold 1,5 år (24x7), men jeg gir opp dette og kjører standalone disker og satser på getDataBack om jeg får disk-feil. Den har reddet meg så mange ganger før ......

Er det noen gode tips på en nytt hovedkort med 8xSATA og lavt strømforbruk ?

Jeg har allerede prøvd et Gigabyte GA-MA69GM-S2H, men det har så langt bare gitt meg trøbbel.(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=865317&hl=)

Athlon 64 X2 BE-2350 - prosessoren ser ut til å være suveren pga av sitt lave strømforbrk. Trenger jo ikke så kraftig CPU i en server ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...