ATWindsor Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Endel kontrollere har problemer med spesielle typer disker. Som tidligere nevnt, hold deg unna slike onboard-kontrollere, det er bare lidelse. AtW Bruker ikke onboard controller .... Jeg har en Sil3114 basert 4 Porters ekstern kontroller-kort. (Sunsway/ST Lab PCI SATA RAID 4P + 2 eSATA, SiL3114) Samme opplegget, software-basert sak på en billigkontroller, kan fint hende den du har heller ikke er så bra. Bare bruk kortet som ren HD-kontroller og kjøre diskene som rent software-raid via OSet. AtW Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Halleluja for linux og software RAID, og ikke minst Solaris og ZFS. 5x RAID sett gående uten problem over 2 år. Lenke til kommentar
bwa Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Halleluja for linux og software RAID, og ikke minst Solaris og ZFS. 5x RAID sett gående uten problem over 2 år. Tja, mitt RAID hold 1,5 år (24x7), men jeg gir opp dette og kjører standalone disker og satser på getDataBack om jeg får disk-feil. Den har reddet meg så mange ganger før ...... Er det noen gode tips på en nytt hovedkort med 8xSATA og lavt strømforbruk ? Jeg har allerede prøvd et Gigabyte GA-MA69GM-S2H, men det har så langt bare gitt meg trøbbel.(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=865317&hl=) Athlon 64 X2 BE-2350 - prosessoren ser ut til å være suveren pga av sitt lave strømforbrk. Trenger jo ikke så kraftig CPU i en server ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå