Gå til innhold

Et nytt sucessionspill i Medieval 2: Total War?


Hvilken kampanje skal vi spille?  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken kampanje skal vi spille?

    • Teutonic
      4
    • Americas
      3
    • Britannia
      14
    • Crusades
      12
    • Ingen formening
      5


Anbefalte innlegg

Selv om maskinen min ikke oppfører seg helt greit, tar jeg sjansen på å prøve å spille en periode, vet ikke om jeg klarer å gjennomføre, men håper det. Gorilla-Gutten, du må kjappe deg å skrive historien din om folk skal få lest den før min ;)

 

Begynner kanskje i morgen tidlig. Har tatt notater mens jeg spilte. Vet ikke om jeg gidder å legge ut alle bildene så folk kan se dem, men jeg skal i vert fall legge dem ut så de kan nedlastes. Har gjort det allerede men gjør det sammen med AAR'en også

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Du har kun tre dager på deg når det er blitt din tur til å spille til å gi din første oppdatering på situasjon. Og 7 dager på deg til å fullføre din periode. Etter det vil saven som den personen skulle begynne med gå videre til neste, den personen kan likevel være med neste gang det er dens tur. Unntak gjøres i spesielle tilfeller og ved gode grunner.

- Om man har spilt ferdig de to dagene man har til rådighet og lagt ut lagringen (saven) har man ytterligere to dager på seg til å poste sitt referat med bilder. Om ikke dette gjøres vil man bli "utvist". Unntakk gjøres i spesielle tilfeller og ved gode grunner.

Nå har det snart gått tre dager siden jeg startet, poster derfor en kjapp oppdatering om hvordan det har gått.

 

Det er ganske tidkrevende å spille hvis man skal spille bra, og mot slutten av mandagen tok jeg endel store slag på autoresolve, samt glemte å flytte noen arméer, begge deler førte til unødvendige tap, men jeg føler likevel at jeg har brukt en masse tid på dette spillet, og skal jeg bli ferdig på 7 dager er jeg nødt til å være mer effektiv enn det jeg har vært hittil. Jeg jobber hele denne uken, så jeg har minimalt med tid til å spille, men håper å få gjort meg ferdig en av de nærmeste kveldene. Du verden så mye tid det tar å administrere en stor hær og et stort land hvis man skal gjøre en skikkelig jobb. Jeg merker ganske tydelig at jeg gjør en dårligere jobb mot slutten av dagen.

 

Kongen jeg tok over var 51 år og fullstendig stormannsgal. På tross av mange advarsler startet han en fullskala invasjon av Antiokia med det målet å legge hele Midtøsten under seg, dit har han ikke kommet ennå, han sliter med uro i de nyokkuperte byene på grunn av religiøse forskjeller og har derfor måttet stoppe invasjonen, han er nå 60 og gammel og syk, så han kommer til å dø i løpet av kort tid. Videre kamper mot Antiokia vil også føre til trefninger med Mongolene, noe som kanskje er like greit å overlate til Antiokerne selv ;) Slik sett kan en offensiv mot Egypt kanskje være mer praktisk, selv om det er lengre å frakte soldatene dit.

 

Har forresten nå en provins hvor public order er på 0%, jeg jobber hardt for å få den opp, men det er foreløpig resultatløst. Forventet at den kom til å revolte med en gang, men i 2 turer nå så har det ikke blitt skader på byggverkene engang. Kan det tenkes at dette er en exploit? Og hvis det er det så hjelper det jo ikke akkurat å trekke styrkene ut av provinsen heller...

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig! Kongen min var 51 år da han ble konge og døde 62 år gammel, og den nye kongen er en liten spirrevipp på 31 år, så hvis den neste som spiller har en aggressiv spillestil så erobrer han resten av kartet før han dør. (Med mindre kongen dør av andre grunner enn alderdom da. Pest for eksempel.)

 

Jeg har altså spilt 23 turer og vi er nå i tur 86 og året er 1344, og for å gi en kjapp briefing til nestemann så har vi 40 provinser, et overskudd på ca. 40.000 per tur som kan brukes til å bygge tropper og bygninger. Men dette overskuddet vil fordufte hvis svartedauden kommer og fører til stopp i all handel. Vi har krig med alle unntatt Jerusalem.

 

De fleste områder som kan erobres er forholdsvis lite ortodokse, så man må kjøre inn 5-6 prester samtidig som man beleirer en ny provins, samt ha nok tropper til å roe gemyttene i byen etter et angrep. Vi har litt i underkant av 40 prester, omtrent alle er ved fronten for å konvertere nye områder til vår tro.

 

Vi har også 5 - 10 assassins ved fronten som står klare til å fikse imamer og katolske prester som dukker opp.

 

Her er saven: ByzantineSuccession3.zip

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Njai. Har nettopp lånt gta 4 også kommer jeg til å kjøpe bfbc så jeg blir ikke med videre. Kan kanskje starte nytt sucessionspill senere i sommerferien

Hehe, den er grei, hva med deg Dark Archon som hadde første-etappen, keen på en til etappe?

 

Eller noen andre her? Eller synes folk fjerde-etappen (muligens siste-etappen) er kjedelig?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...