Gå til innhold

Et nytt sucessionspill i Medieval 2: Total War?


Hvilken kampanje skal vi spille?  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken kampanje skal vi spille?

    • Teutonic
      4
    • Americas
      3
    • Britannia
      14
    • Crusades
      12
    • Ingen formening
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal dessverre på fjellet fra i morgen til Søndag eller så kunne jeg ha begynt.

HVordan skal jeg laste opp saven når jeg har spilt forresten? Er det bare å bruke en side som megaupload eller kan jeg laste den direkte opp på forumet?

Når på søndag er det du kan spille? Jeg har en tett tidsplan idag og imorgen, men endel ledig tid på søndag, så kan potensielt begynne å spille søndag morgen, og avlevere en save søndag kveld, om jeg ikke er for optimistisk med tanke på hvor lang tid det tar?

 

Må også ta forbehold om eventuelle problemer med å installere spillet, men håper det går greit.

 

Fint også om noen har noen tips om hva jeg bør huske på, har aldri spilt Kingdoms før, så lurer litt på de største forskjellene fra M2TW.

 

Edit: Har ikke spilt noe enda, så foreslår egentlig at Gorilla-Gutten tar den kommende turen, jeg kan fortsatt ta den men på ukedagene tror jeg ikke jeg har tid til å spille mer enn 2-3 timer hver dag. For meg hadde det nok passet best å spille neste helg!

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
- Det skal postes ett "referat" fra din herskerperiode. Du kan skrive det som en novelle om du vil, se det fra tredjeperson, se det fra kongen ditt sitt syn etc. Så lenge du gir oss ett "referat" over hva som har skjedd, er det ikke noe galt i å skrive på den måten du vil. Det skal også legges ved litt bilder.

 

..og her har du mange gode eksempler: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=702742

Lenke til kommentar
- Det skal postes ett "referat" fra din herskerperiode. Du kan skrive det som en novelle om du vil, se det fra tredjeperson, se det fra kongen ditt sitt syn etc. Så lenge du gir oss ett "referat" over hva som har skjedd, er det ikke noe galt i å skrive på den måten du vil. Det skal også legges ved litt bilder.

 

..og her har du mange gode eksempler: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=702742

Den er grei. Men er det noen måte jeg kan lagre bildene når jeg trykker på printscreen enn å minimere spillet og lagre det i ei mappe? Blir litt tungvint med treg pc, men har ikke teste M2 etter jeg satte i en 1gb ram brikke

Lenke til kommentar

I mappen du har installert spillet i ligger det en mappe som heter "tga" eller "tgas". I den mappen ligger alle bildene du har tatt med print screen i. Det neste problemet da er at du har mange *.tga -filer, de kan ingen normale windows-programmer vise til deg. For å løse dette problemet kan du laste ned programmet Irfanview herfra.

 

Under installasjonsprosessen velger du at den skal som standard vise deg tga-filer. (filtilknytning)

 

Jeg husker ikke helt sikkert, men tror at når du så er inne i programmet kan du ta noe ala "Batch save", det vil sa at du kan velge en mappe med tga-filer og lagre alle bildene i den mappen som *.jpg i en annen mappe.

 

Du kan bla mellom bildene i mappen du er med i høyre og venstre piltast.

Lenke til kommentar
Hvem skal jeg få saven av og hvor? Begynner sannsynligvis på fredag men kanskje i morgen.

Ville gjerne vite hva som har hendt også.

 

Ser ut som Dark Archon har lastet opp saven i en tidligere post:

 

Etter mye tull fram og tilbake er jeg nå endelig ferdig med spillingen, nedenfor er saven:

 

http://w15.easy-share.com/1699648144.html

 

Jeg tok meg den friheten å såvidt titte på den, men skal kanskje ikke røpe formye før historien er postet, ser også ut til at jeg ikke kan få spilt fordi PC-en min stadig lager vertikale linjer i alle regnbuens farger før den henger seg opp :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvem skal jeg få saven av og hvor? Begynner sannsynligvis på fredag men kanskje i morgen.

Ville gjerne vite hva som har hendt også.

 

Ser ut som Dark Archon har lastet opp saven i en tidligere post:

 

Etter mye tull fram og tilbake er jeg nå endelig ferdig med spillingen, nedenfor er saven:

 

http://w15.easy-share.com/1699648144.html

 

Jeg tok meg den friheten å såvidt titte på den, men skal kanskje ikke røpe formye før historien er postet, ser også ut til at jeg ikke kan få spilt fordi PC-en min stadig lager vertikale linjer i alle regnbuens farger før den henger seg opp :dontgetit:

 

Fåkke lastet ned saven. SKriver inn koden og trykker men det skjer ikkeno

Lenke til kommentar

Starter nå om 10 min.

Ser om jeg kommer med en oppdatering på søndag

 

EDIT:

Spilt ca. 4-5 runder. Tatt over 2 byer, bygd 1-2 byggninger i nesten alle byene, forsterket hæren min/vår, våpenhvile med Venice og sånn. Det har begynt og gå en del oppover igjen på overall-rankingen igjen å :thumbup:

 

Dark Archon har du noe referat eller historie fra din hersker tid? Vil gjerne få høre hva du gjorde

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er jeg ferdig så neste man kan ta over! Føler jeg gjorde en veldig god jobb. Brukte litt vel lang tid da :p

Save her:LINK

Kommer med bildene senere. Dere burde se hvor mye jeg har tatt over i forhold til de forrige spillerene og på økonomien :thumbup:

 

EDIT: LINK til å laste ned bildene

 

 

Uten at jeg er med i dette sucessionsspillet så kan jeg fortsatt forklare deg noen små ting, gorilla-gutten. Skryting av hva DU har gjort, i motsetning til hva ANDRE har gjort skaper bare elendig stemning, og fører neppe til at du blir invitert flere ganger. Dessuten er det store forskjeller på spillestil i slike spill. Noen liker å bygge opp styrker og byer og rett og slett forsterke riket, som igjen gjør det klart for nestemann til å starte invasjoner.

 

Men igjen, å si noe som sånn at "føler jeg har fått gjort mye i forhold til de andre kongene" er som å si "jeg er mye bedre enn de andre kongene".

Lenke til kommentar
Nå er jeg ferdig så neste man kan ta over! Føler jeg gjorde en veldig god jobb. Brukte litt vel lang tid da :p

Save her:LINK

Kommer med bildene senere. Dere burde se hvor mye jeg har tatt over i forhold til de forrige spillerene og på økonomien :thumbup:

 

EDIT: LINK til å laste ned bildene

 

 

Uten at jeg er med i dette sucessionsspillet så kan jeg fortsatt forklare deg noen små ting, gorilla-gutten. Skryting av hva DU har gjort, i motsetning til hva ANDRE har gjort skaper bare elendig stemning, og fører neppe til at du blir invitert flere ganger. Dessuten er det store forskjeller på spillestil i slike spill. Noen liker å bygge opp styrker og byer og rett og slett forsterke riket, som igjen gjør det klart for nestemann til å starte invasjoner.

 

Men igjen, å si noe som sånn at "føler jeg har fått gjort mye i forhold til de andre kongene" er som å si "jeg er mye bedre enn de andre kongene".

 

 

 

Hvorfor blander du deg inn? Og det var ikke meningen å skryte ,jeg skrev bare det jeg mente. Hvis du ser på saven før jeg overtok og etter så ser du hvorfor jeg skrev det. Og jeg har gjort alt det du skrev over. Bygget opp riket (byggninger og sånn), forbedret økonomien med masse og tatt over mange land.

 

Har endret det forrige innelegget også, håper du er fornøyd nå

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...